sylvanian rpg.jpg

Címkék

Magyar szerepjáték kezdőknek

2011.02.15. 13:44 | Guild | 2 komment

Ismét egy elgondolkoztató bejegyzés olvasható a Some Space to Think blogban. Rob azon elmélkedik, hogy azt a számítógépes játékokban alkalmazott módszert, hogy a játékos gyorsan megalkothatja a karaktert, és aztán a kezdő játék során tanul bele a részletekbe, át lehetne ültetni az asztali szerepjátékok világába.

Nagyon fontosnak érzem, hogy legyen egy jó magyar szerepjáték, ami kapuként szolgál az érdeklődők számára az asztali játékok felé. A tapasztaltabb játékosok már fél szavakból is megértik a leírt dolgokat, és általában tudnak, vagy gyorsan megtanulnak angolul, de a kezdőknek szükséges egy könnyen megérthető, egyszerű és magyar nyelven írt szerepjáték.

Erre a szerepre jelenleg a Kard és Mágia tűnik a legalkalmasabbnak. Lux Gábor nagyon jó munkát végzett a D&D leegyszerűsítésével, a játékosoknak és a mesélőnek szóló magyarázatokkal (aktív játékosként ez utóbbit nem olvastam, de jókat hallottam felőle). Nem tudom teljesen kezdőként mennyire könnyű megérteni a dolgokat, de Rob gondolatmenetét követve lehetne még egyszerűbben is elkezdeni a játékot. Ami nekünk természetes és átlátható, az a kezdő játékosoknak bonyolult táblázatok és összetett szabályok átláthatatlan szövevényének tűnhet.

A másik jó jelölt a Kazamaták és Kompániák. Ez egy igazi "oldschool" játék, ahol nincsenek a fajok és kasztok külön kezelve, tehát nagyon nagyon egyszerű, és könnyen emészthető a kezdők számára. A játék fő gyengesége szerintem (leszámítva a kinőhető gyermekbetegségeket), hogy csak a 3. szintig tartalmazza a szabályokat, és nem tudom mikor várható folytatás (ha egyáltalán... ). Kicsit necces egy olyan játékba kezdeni, amit a 3. szinten abba kell hagyni. Ezen kívül a játék inkább az oldschool stílus rajongóinak készült, hiányoznak belőle a kezdők számára szóló magyarázatok.

Azon gondolkoztam a fent hivatkozott blog bejegyzés olvasása közben, hogy jó lenne egy olyan magyar játék, amiben a teljesen kezdő játékosok is képesek pár döntéssel és kockadobással fél órán belül karaktert alkotni, és elkezdeni a játékot. Az első fejezet csak a kezdő karakter megalkotásáról, a mesélő első fejezete meg egy kész kalandról és az ahhoz szükséges szabályokról szólna. Minden bonyolultabb dolog csak a további fejezetekben kerülne fokozatosan bevezetésre.

Például az első szinten mindenki csak egy alap kasztot választ, és esetleg a kaszthoz választható fajok közül egyet (én szeretem a kasztok és fajok szétválasztását). Az első kaland a fiatal karakterek egyszerű kalandja, ahol megtanulják mi a szerepjáték és mik a harc szabályai. A második szinten dobnának tulajdonságokat, amik az alapértékeket módosítanák, és ehhez a szinthez is tartozna egy standard kaland. A harmadik szinten meg akár speciális kasztokat is lehetne választani, és kezdődne a teljes játék. Ez az egész lehetne akár egy különálló kiegészítő is, mondjuk a Kard és Mágiához.

· 2 trackback

Címkék: magyar elmélet

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr972662841

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kazamaták és Kompániák ismertető és kritika 2011.02.22. 20:08:04

Üdv, Nem ígérhetek kivételesen szórakoztató cikket, de megpróbálom. Adott a magyar szerepjáték mozgalom legújabb termése a Kazamaták és Kompániák szerepjáték. Ez a kiadvány 143 oldalban nem titkoltan az ős dnd szellemét idézi meg, tehát olyan terepre...

Trackback: Rendszerelmélet 2. 2011.02.19. 10:46:49

Már régóta szeretném folytatni ezt a témát. Alig vártam, hogy újabb nézeteket osszak meg veletek az rpg szabályrendszerek világában.Képzettségek: A képzettségek alkalmazása/mellőzése igazi választóvíz az RPG-k területén. Sokan elhagyják, vagy csak nagy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.19. 10:53:09

Nos az általad említett játékok valóban egyszerűek mint a faék. Ennél több pozitívumot nem is lehet felhozni. KéM-ről már írtam: roleplay.blog.hu/2010/09/21/kalandozasok_es_mas_egyebek
A KéK-ről most tervezem. Előre csak annyit, hogy minimális befektetéssel bármilyen szintre kibővíthető a szabályrendszere. Ha jól emlékszem, csak a magasabb szintű varázslatokat kellene komolyabb munkával kitalálni. (Ezt is lehet koppintani DnD-ből)
A KéK koncepciója nem más mint a az eredeti TSR business stratégiájának "megideológizálása". Van egy játékunk amivel többet szeretnén keresni? Csináljunk belőle hármat.
A Tutorial játék nem rossz, én részben alkalmaztam már. Csak teljesen karakterekkel indultunk. Először csak beszélgetés, harc, majd komolyabb interakciók, mágia.

Chomy 2011.05.12. 16:51:09

"Azon gondolkoztam a fent hivatkozott blog bejegyzés olvasása közben, hogy jó lenne egy olyan magyar játék, amiben a teljesen kezdő játékosok is képesek pár döntéssel és kockadobással fél órán belül karaktert alkotni, és elkezdeni a játékot."

A D&D 4E Red Box is ezzel próbálkozik. A karaktergenerálás úgy megy benne, mint egy lapozgatós könyv, aminek a befejezése után minden adott a közös kaland elkezdéséhez. Rövid és értelmes útmutató is található a dobozban a játék menetéről, a mesélő és a játékosok szerepéről.

Hátránya, hogy nem magyar, és 3. szint fölötti kalandozáshoz ott is szükséges további szabálykönyvek (praktikusan: Essentials-sorozat) megvásárlása.

Meg hát ugye egyesek szerint a 4E nem is igazi szerepjáték, de ebbe kár belemenni. ;)
süti beállítások módosítása