Guildenstern szerepjáték blog - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://grpg.blog.hu/2016/01/25/ujevi_fogadalmak_521/full_commentlist/1#c32969877
Válasz erre: Újévi fogadalmak 2015
2017-05-03T06:44:18+02:00
2017-05-03T06:44:18+02:00
grungi
http://blog.hu/user/764211
Mi lesz ezzel a bloggal? Lesz folytatás? Egyik kedvencem volt.
https://grpg.blog.hu/2016/01/25/ujevi_fogadalmak_521/full_commentlist/1#c29306870
Válasz erre: Újévi fogadalmak 2015
2016-01-26T10:15:04+01:00
2016-01-26T10:15:04+01:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
A bejegyzés címében az évszám szerintem hibás. ;)<br />
Amúgy jók a fogadalmak, sok sikert hozzájuk!<br />
<br />
A Fate-Narnia játékod hogy áll?
https://grpg.blog.hu/2014/12/16/szerepjatek_reneszansz/full_commentlist/1#c27658996
Válasz erre: Szerepjáték reneszánsz?
2015-07-28T15:31:21+02:00
2015-07-28T15:31:21+02:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
Az ICv2 adatai szerint a szerepjáték piac bevétele az elmúlt 2 év alatt $10 millióval nőtt (15-ről 25-re), és az ötödik kiadással ismét a D&D lett a legnépszerűbb szerepjáték:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.enworld.org/forum/content.php?2760-D-D-Still-Leads-ICv2-s-Quarterly-Hobby-Game-Rankings#.VbeDk_ntlBe">www.enworld.org/forum/content.php?2760-D-D-Still-Leads-ICv2-s-Quarterly-Hobby-Game-Rankings#.VbeDk_ntlBe</a>
https://grpg.blog.hu/2015/03/11/10_savage_worlds/full_commentlist/1#c27658846
Válasz erre: 10: Savage Worlds
2015-07-28T15:17:21+02:00
2015-07-28T15:17:21+02:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
Mi az utóbbi időben csak ezzel játszottunk. Mesélőként azért esett erre a választásom, mert a rendszer univerzális, könnyen megtanulható, egyszerű, és a mesélői felkészülés viszonylag gyors. A rendszer inkább amolyan szerszámos láda, amiből mindig az adott settinghez megfelelő eszközöket kell kivenni. Kampányok elején ez jelent némi pluszmunkát, de ha mindent a helyére csavaroztunk, utána már jól, flottul tud működni. Gyári settingek esetén ez a munka egy kis olvasással letudható.<br />
A 50 Fathomst egyszer biztosan végigjátszom valakikkel, de nem biztos, hogy a régi csapatom lesz az, mert úgy érzékelem, hogy nem tudnak kellően elvonatkoztatni a nagyobb felbontású, "crunch"-osabb, régi rendszerektől, 10+ alkalom után meg egy kicsit számomra is unalmas már az alapszabályokat ismételgetni nekik. Ha nem megy, nem erőltetjük.<br />
<br />
Osztom a véleményed. Akciódús, kalandfilmszerű történetek végigjátszásához alkalmas igazán a rendszer, bár a mechanika jól működik harcon kívüli helyzetekben is. Mondjuk az tény, hogy nincs túlextrázva.<br />
A Múmia filmtrilógia történetét szerintem kiválóan végig lehetne játszani a Savage Worlds $10-os alapkönyvével.
https://grpg.blog.hu/2015/04/16/5_dungeons_dragons/full_commentlist/1#c27658536
Válasz erre: 5: Dungeons & Dragons
2015-07-28T14:44:27+02:00
2015-07-28T14:44:27+02:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
Váratlan huszárvágás. :)
https://grpg.blog.hu/2015/04/23/4_apocalypse_world/full_commentlist/1#c27658526
Válasz erre: 4: Apocalypse World
2015-07-28T14:43:46+02:00
2015-07-28T14:43:46+02:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
Mostanában kezdtem ismerkedni a játékkal. Alapvetően tetszik a rendszere, de nem vagyok benne biztos, hogy a játékosaimnak bejönne. Nekik már a Savage Worlds is túl egyszerű és lekerekített volt a évekkel korábbi MAGUS/Shadowrun/DnD korszakunkhoz képest.<br />
A Monster of the Week című hackje egészen jónak tűnik, bár kipróbálni még nem sikerült. Az minden esetre nálam plusz pont, hogy olvasmányosabb, mint az eredeti. Baker fogalmazásmódja és szóhasználata nekem annyira nem jön be.
https://grpg.blog.hu/2015/05/05/3_call_trail_of_cthulhu/full_commentlist/1#c27658338
Válasz erre: 3: Call/Trail of Cthulhu
2015-07-28T14:15:01+02:00
2015-07-28T14:15:01+02:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
Mindig is kacérkodtam azzal a gondolattal, hogy meséljek legalább egyszer egy cthulhus játékot. Nem is feltétlenül a konkrét mítosszal való találkozás foglalkoztat, csak egyszerűen vonz a természetfeletti rejtélyek utáni nyomozás komor hangulata, amibe könnyen lehet váratlan és hatásos fordulatokat csempészni.<br />
A mai napig nem került rá sor, de egyszer talán megérlelem magamban a döntést. Meg magamat is hozzá.
https://grpg.blog.hu/2015/06/02/1_amber_diceless/full_commentlist/1#c27658218
Válasz erre: 1: Amber Diceless
2015-07-28T13:55:40+02:00
2015-07-28T13:55:40+02:00
MrStrato
http://blog.hu/user/559629
"Nem vetem el a kockákat a játékban" - Nem kívánt szójáték, melyen a szemfüles olvasó jót mosolyog. :)<br />
Kösz az összefoglalót. Érdekes koncepció. Manapság mintha egyre több független szerepjáték tendálna valamiféleképp efelé.
https://grpg.blog.hu/2015/02/04/szerepjatekos_haboruk/full_commentlist/1#c26244285
Válasz erre: Szerepjátékos háborúk
2015-02-22T13:27:32+01:00
2015-02-22T13:27:32+01:00
Donjon
http://blog.hu/user/668732
Szerintem a fő probléma, hogy írásban kommunikálnak a felek és nem megy át a metakommunikáció. Rengetegszer alakul ki félreértés, egy kicsit ironikusnak szánt megjegyzésből.<br />
Másrészt mindenki a saját gyermekét látja a legszebbnek, a másikéból csak a negatívot mazsolázza ki.<br />
Én pl. most a storygame-ekkel vagyok úgy, hogy szép-szép, meg valahol megértem, hogy miért lelkesedik értük a fiatalság, de az én öreg lelkemnek már kevés. Én maradok a hagyományos rpg-nél.
https://grpg.blog.hu/2014/12/16/szerepjatek_reneszansz/full_commentlist/1#c25514935
Válasz erre: Szerepjáték reneszánsz?
2014-12-26T13:53:24+01:00
2014-12-26T13:53:24+01:00
Donjon
http://blog.hu/user/668732
Én is így érzem, végre nem csak közepesnél valamivel rosszabb tucat OSR termékekről jönnek a hírek.<br />
Az új platformok: facebook, g+ hangout, roll20 és még a blogok is új lendületet adott a játékoknak. <br />
Idén pl. mindezeknek köszönhetően többet játszottam, mint az elmúlt pár évben összesen.<br />
Ezek segítségével megtalálhatja az ember azokat a játékostársakat, akikkel közös az érdeklődési körük.<br />
Nemcsak a belterjes fórumok kesergő és múltba forduló ősöregjei dominálnak már, hanem van egy kis friss vér a hobbiban.<br />
Kérdés, hogy meddig tarthat, meddig tudja a kevésbé látványos asztali verzió maga mellett tartani a közönséget a különböző látványos egyéb szórakozási formák ellenében? Sajnos manapság ezer más lehetőség van a fiatalok előtt, az RPG csak egy a sok közül.
https://grpg.blog.hu/2014/09/03/szerepjatek_tervezok_monte_cook/full_commentlist/1#c24439021
Válasz erre: Szerepjáték tervezők: Monte Cook
2014-09-11T20:45:23+02:00
2014-09-11T20:45:23+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
A D&D3E Mesélői Kézikönve az egyik legunalmasabb, legfölöslegesebb kiadvány a D&D történetében, csak azért vettem meg, mert abban voltak a varázstárgyak.<br />
<br />
A Monte Cook's WoD viszont tényleg érdekes.
https://grpg.blog.hu/2014/06/24/probak_es_konfliktusok/full_commentlist/1#c24066555
Válasz erre: Próbák és konfliktusok
2014-08-06T09:04:51+02:00
2014-08-06T09:04:51+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
<a href="http://grpg.blog.hu/2014/06/24/probak_es_konfliktusok?full_commentlist=1#c23841485" class="reply_nick_71835" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 23841485 );">@Nűnű</a>: Az íjász az nem harcos? Legolas például?<br />
<br />
A tolvaj nem tud mindenkit hátbaszúrni. Élőholtak, megelevenített tárgyak, emberhez nem hasonló felépítésű lények mind-mind kívül esnek az orvtámadás hatáskörén. Egy-egy erősebb őr is lehet problémás, egy komolyabb templomban őrt álló paladin -t nem fog meghatni 5-6d6 sebzés. Az ő HP -jával valószínűleg túléli az első támadást, aztán pedig jön a Lay On Hands, meg a pallos, ami viszont secperc alatt rendezi a tolvaj szintenkénti d6 HP -ját. Inkább lopakodjon el mellette.<br />
<br />
A varázslónak, papnak meg "munkát" kell adni: emlékszem egy Drizzt - regényben volt egy ogre, akinek az anyja volt a törzs vajákosa és mivel féltette a fiát, mindig egy halom varázsitalt adott neki. Az fiú meg mindig mindet megitta rajtaütés előtt, így még a sokat látott drow kószának is az ellenfele lehetett, majdnem ott is maradt a sötételf. Ha van Drizzt -el varázshasználó, akkor leszedheti a varázsitalok hatásait, a harcos meg szépen felszecskázza.<br />
De - különösen magasabb szinten - úgyis sok olyan szörny van, aminek ha nem semlegesítik a mágikus képességeit, akkor bedarálja a csapatot. Tipikus példája pl a kőgólem: magas VF, magas támadás, nagy sebzés ÉS még folyamatosan lassít is. Ez így halál a harcosnak. Ha kap egy kis mentődobást-bónuszt (Ake mentő van ellene, Owl's Wisdom ad +2 -t, de lehet még vadászni), illetve ha leszedik róla az időnként becsúszó lassításokat (Haste az ellenvarázsa, vagy Freedom of Movement, de ott a Dispel Magic is), akkor saját jogán elbír vele (egy jó pajzs és a Combat Expertise képesség azért sokat segít). A profit megvolt, mert a harcos harcolt, a varázsló meg varázsolt.<br />
<br />
Itt szeretném megjegyezni, hogy sok mesélő nem mer komplex szörnyeket használni, mert a játékosok is csak abban gondolkodnak, hogy "a pap csak gyógyítson", "a varázsló meg medzsikmiszájl-fájőrból" - aztán mikor ez nem megy, akkor jön a partihalál. Nem tagadom, nehéz menet, az én csapatom számolatlan 1-3. szintű AD&D karakter halála árán tanulta meg, hogy nem öt varázslat van a játékrendszerben. <br />
<br />
Illetve a szokásos "játékmenet": a varázsló ellövi az összes varázslövedéket, savnyilat és tűzlabdát, majd pihenjen a csapat, mert ő már kifogyott. És a csapat pihen, a mesélő nem akar gonosz lenni, hogy véletlen találkozást mesél és nem hagyja memorizálni a játékos karakterét, így másnapra ismét van varázslat dögivel. Ismét ellövi - persze a harcos előtt megölve az ellenfeleket - de ismét kifogy, így megint pihi. A harcos panaszkodik, hogy a varázsló többet gyak, a varázsló panaszkodik, hogy alig van varázslat, a játékosok panaszkodnak, hogy szánalmas, hogy napi egy órát kalandoznak, aztán meg pihennek. A D&D meg szar.<br />
<br />
Pedig csak a telefonykönyvet lapozgatva akarnak adóbevallást készíteni.
https://grpg.blog.hu/2014/08/02/viewscream_ismerteto/full_commentlist/1#c24045767
Válasz erre: ViewScream ismertető
2014-08-04T07:15:11+02:00
2014-08-04T07:15:11+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Kösz a választ. Elsőre nem volt tiszta, de így egy nagyon ötletes játék.
https://grpg.blog.hu/2014/08/02/viewscream_ismerteto/full_commentlist/1#c24043713
Válasz erre: ViewScream ismertető
2014-08-03T21:30:12+02:00
2014-08-03T21:30:12+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2014/08/02/viewscream_ismerteto?full_commentlist=1#c24036901" class="reply_nick_567893" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24036901 );">@auer</a>: Majdnem.<br />
A Fegyverzetnek van három probléma a karakterlapra leírva, egy amit a Labor, egy amit a Gépház és egy amit a Híd tud megoldani. Az utolsó lehet az, hogy kezdenek túlhevülni a robbanófejek a raktárban, de a Fegyverzet előre tudja, hogy ezt csak a Híd tudja megoldani.<br />
A Hídnak van négy megoldása. Ezek valamilyen technikai blablák, amiket viszonylag rugalmasan lehet felhasználni, az egyik lehet valami a zsilipekkel. A karakterlapra van írva, hogy ebből hány lesz sikeres, hány sikertelen, mondjuk 2 sikeres és 2 sikertelen megoldása van. A Híd játékosa a játék előtt ezért két megoldáshoz odaírja, hogy sikeres lesz, kettőhöz meg azt, hogy sikertelen.<br />
A játék közben valamikor a Fegyverzet behozza a játékba a melegedő robbanófejek problémáját. Kétségbeesetten kapcsolatba lép a Híddal, és kéri a segítségét. A Híd mondjuk hajlandó segíteni, és a még rendelkezésére álló megoldásai közül a zsilipeset válassza. Elmondja, hogy megpróbálja a raktár zsilipeit a központi irányítóközpontból kinyitni, és akkor a robbanófejektől meg lehet szabadulni. A saját megoldásai közül kihúzza a zsilipeset, ezt már nem használhatja többet. Namost attól függően, hogy a játék elején a zsilipes megoldáshoz sikert vagy sikertelenséget írt, elmondja a Fegyverzetnek, hogy sikerült kinyitni a zsilipet vagy sem. Ha sikerült, akkor a Fegyverzetnek egy problémával kevesebb. Ha nem sikerült, akkor a Fegyverzet bosszankodhat, és megpróbálhatja rábeszélni a Hidat, hogy egy másik megoldással is próbálkozzon.<br />
Az garantálja, hogy nem éli túl mindenki, hogy általában csak 2 sikeres megoldása van egy karakternek, tehát a három társa közül valakin nem fog tudni segíteni.
https://grpg.blog.hu/2014/08/02/viewscream_ismerteto/full_commentlist/1#c24036901
Válasz erre: ViewScream ismertető
2014-08-03T07:36:56+02:00
2014-08-03T07:36:56+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Érdekes. Tudnál mondani konkrét példát a problémára meg a megoldásra? Mivel nincs rendszermechanika nem tiszta hogy nem menekül meg mindenki.<br />
Vhogy így képzelem én: fegyverzet: a robbanófejek lassan túlhevülnek. <br />
a) Többi játékos: nincs semmi olyna megoldásunk ami ezen segíthet<br />
b) Híd: tudok nyitni egy tetszóleges zsilipet az megoldja<br />
<br />
Jól látom?
https://grpg.blog.hu/2014/06/24/probak_es_konfliktusok/full_commentlist/1#c23841485
Válasz erre: Próbák és konfliktusok
2014-07-16T21:10:47+02:00
2014-07-16T21:10:47+02:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
Nekem többek között pont ez a bajom a DnD-vel, és társaival. Minden kaszt a harcra van kitalálva, annak valamely aspektusában jó. Engem, mivel szeretek harcossal játszani, nagyon zavar, hogy nem ő az, aki megoldja a harcot, hanem bárki más is megteheti azt.<br />
Egy íjász, aki lelövi az ellenséget, egy tolvaj, aki orvul hátbadöfi az ellenséget, egy varázshasználó, aki a mágiájával intézi el az ellenséget, mind harci karakter. Mint kb a Diablo-ban
https://grpg.blog.hu/2014/05/29/reaktiv_es_proaktiv_jatekosok/full_commentlist/1#c23240287
Válasz erre: Reaktív és proaktív játékosok
2014-06-10T11:14:50+02:00
2014-06-10T11:14:50+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
Reaktív játékosok mellett sokkal nagyobb munka hárul a mesélőre, sokszor neki kell mindent kitalálnia. E jó lehet, ha a mesélő lineáris, "railroad" kalandokat mesél.<br />
<br />
Proaktív játékosok mellett a mesélőnek többet kell improvizálnia, előre készülni kevesebbet kell, de nagyon jól kell tudni rögtönözni.<br />
<br />
Én nem szeretek csak reaktív játékosoknak mesélni, mivel igénylem a játékosi ötleteket mesélőként. Nekem az jött be, ha 4-5 játékosból 1-2 proaktív, a többi pedig reaktív. (Ez akár játékülésenként is változhat, kinek milyen napja/hete volt.)
https://grpg.blog.hu/2014/04/14/pelda_intrikara_a_szerepjatekokban/full_commentlist/1#c22538661
Válasz erre: Példa intrikára a szerepjátékokban
2014-04-16T12:27:44+02:00
2014-04-16T12:27:44+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2014/04/14/pelda_intrikara_a_szerepjatekokban?fullcommentlist=1#c22509008" class="reply_nick_567893" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 22509008 );">@auer</a>: Vagy úgy. <br />
A legtöbb esetben a játékosok a saját karakterüket vitték, és én játszottam a többi résztvevőt. Volt amikor az alkalomra beugró külsős játékosnak osztottam ki egy-egy conventus képviseletét, és iránymutatást adtam hogyan játszon. Ha jól emlékszem volt egy alkalom, amikor a játékosok vitték a különböző feleket, de ez a saját conventus szempontjából nem volt annyira lényeges tribunálé, inkább a karakterek szempontjából semleges kérdések voltak terítéken.<br />
Maga a játék megbeszélések sorozata volt. Kb. olyasmi, mint a való életben egy üzleti megbeszélés. Álatlában egy kompromisszumos megoldás megtalálása volt a cél valamelyik féllel, hogy a végén a szavazásnál egymást támogatva lehessen eredményt elérni. Voltak nehéz döntések, amikor valami olyasmit kellett megszavazni, ami egyébként nem tetszett a karaktereknek. A karakterek közti érzelmi kapcsolatok kevésbé voltak fontosak (a mágusok ritkán szerelmesek egymásba), inkább csak a másik utálata vagy megvetése volt némiképp jellemző.
https://grpg.blog.hu/2014/01/30/miert_nem_szerettem_meg_a_szamitogepes_szerepjatekokat/full_commentlist/1#c22528535
Válasz erre: Miért nem szerettem meg a számítógépes szerepjátékokat
2014-04-15T09:22:59+02:00
2014-04-15T09:22:59+02:00
Desrix
http://blog.hu/user/222657
Teljesen egyetértek, ég és föld a számítógépes és az asztali, de előbbinek van még egy nagy hátránya: általában egyedül játszod, nem élőben a többiekkel (most eltekintve a multizástól). Utóbbi emiatt szállhat el bárhová kreatív tekintetben, sokan raknak bele magukból darabokat - azt azért élvezem.<br />
A CRPG-ket meg azért élvezem, mert egy történetet viszek végig. Engem nem zavar a railroading, kíváncsi vagyok, hogy hová fut majd ki a sztori (főleg, ha olyan jó, mint a BG2-é).
https://grpg.blog.hu/2014/04/14/pelda_intrikara_a_szerepjatekokban/full_commentlist/1#c22528480
Válasz erre: Példa intrikára a szerepjátékokban
2014-04-15T09:16:33+02:00
2014-04-15T09:16:33+02:00
Desrix
http://blog.hu/user/222657
Nagyon jók a gondolataid az inrikálásról. Ezzel nálunk is mindig akadtak gondok. Vagy előre lebeszéltem a játékosokkal, hogy kit milyen főmufti keres meg ezzel-azzal, hogy az ő érdekében cselekedjen a játékos, viszont akkor félórán keresztül egymást győzködték, az meg nem volt olyan élvezetes (habár kétségkívül érdekes volt). Vagy az előző cikkben említett "a mesélő fejében zajlik az intrika, a játékosok meg nézik" féle verzió ment. <br />
Mi Vampire-ben inrtikáltunk, ott egy krónika ennek volt szentelve, nem kotériát alkottak a játékosok, hanem kisebb hatalommal rendelkező vámpírokkal voltak, nagyobb mozgástérrel, az elejétől eltérő célokkal.<br />
Hogy ne essen szét a játék, összehoztam őket valamiféle kényszer együttműködésbe. A titkos információk levelekben mentek, ez lassította a játékot, meg plusz munka volt nekem mesélőként egyben tartani a szálakat, illetve időnként mindenki ment a saját dolgát intézni, de piszkosul élvezték, hogy egymás alá vághatnak és ez a krónika ment el a legtovább. A döcögőssége ellenére mégis működött.
https://grpg.blog.hu/2014/04/14/pelda_intrikara_a_szerepjatekokban/full_commentlist/1#c22509008
Válasz erre: Példa intrikára a szerepjátékokban
2014-04-14T15:24:59+02:00
2014-04-14T15:24:59+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Kösz a példát, habár kicsit túl általánosra sikerült. Konkrétan olyanra lettem volna kíváncsi h mentek az üzletelések, zsarolások, szövetségkötések kompromisszumok, és ezek hogy jelentek meg a gyakorlatban.
https://grpg.blog.hu/2014/03/17/szerepjatek_tervezok_aaron_allston/full_commentlist/1#c21921643
Válasz erre: Szerepjáték tervezők: Aaron Allston
2014-03-18T08:08:31+01:00
2014-03-18T08:08:31+01:00
auer
http://blog.hu/user/567893
RIP. <br />
Kiváló Sw regényeket írt, mai napig a kedvenceim.
https://grpg.blog.hu/2014/02/26/intrika_a_szerepjatekban/full_commentlist/1#c21892347
Válasz erre: Intrika a szerepjátékban
2014-03-13T11:46:40+01:00
2014-03-13T11:46:40+01:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
Csatlakozom Auer -hez, jöhet a második rész a játékba illesztésről. :)<br />
<br />
A kettő együtt pedig mehet cikknek az lfg.hu -ra. :)
https://grpg.blog.hu/2014/02/26/intrika_a_szerepjatekban/full_commentlist/1#c21788646
Válasz erre: Intrika a szerepjátékban
2014-02-27T07:38:00+01:00
2014-02-27T07:38:00+01:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Ehhez jöhetne egy folytatás h játékban hogy lehet megvalósítani, konkrét példákkal. Mert leginkább az szokott a problémás rész lenni.
https://grpg.blog.hu/2014/01/30/miert_nem_szerettem_meg_a_szamitogepes_szerepjatekokat/full_commentlist/1#c21679751
Válasz erre: Miért nem szerettem meg a számítógépes szerepjátékokat
2014-02-14T07:56:39+01:00
2014-02-14T07:56:39+01:00
Donjon
http://blog.hu/user/668732
<a href="http://grpg.blog.hu/2014/01/30/miert_nem_szerettem_meg_a_szamitogepes_szerepjatekokat?fullcommentlist=1#c21672768" class="reply_nick_162559" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21672768 );">@HavasiG</a>: Szerintem azért, mert a számítógépen korlátozott eszköztára van a játékosnak, addig az asztal mellett lehet kreatívoskodni.
https://grpg.blog.hu/2014/01/30/miert_nem_szerettem_meg_a_szamitogepes_szerepjatekokat/full_commentlist/1#c21672768
Válasz erre: Miért nem szerettem meg a számítógépes szerepjátékokat
2014-02-13T10:23:36+01:00
2014-02-13T10:23:36+01:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
+1 Donjon<br />
<br />
Én térképeket, küldetéseket, NJK -kat szégyentelenül szoktam lopni bármilyen számítógépes programból, ügyelve rá, hogy ha a játékosok is ismerik a forrást, akkor ne bukjak le.<br />
<br />
Időnként külön érdekes, hogy egy-egy, számítógépes játékból megismert küldetést mennyire más irányba visz el, ha asztal mellett játszák! :)
https://grpg.blog.hu/2014/01/30/miert_nem_szerettem_meg_a_szamitogepes_szerepjatekokat/full_commentlist/1#c21603776
Válasz erre: Miért nem szerettem meg a számítógépes szerepjátékokat
2014-02-04T14:25:57+01:00
2014-02-04T14:25:57+01:00
Donjon
http://blog.hu/user/668732
Igen, lényegében igaz, amit mondasz. Ugyanakkor ezt is ehet szerintem élvezni, ahogy valaki az aknakeresőt és a pasziánszt is élvezi, nem is beszélve a sakkról. :)<br />
Én pl. most vettem elő a Wiz7 játékot sokadszorra, abszolult kötött a játék, annyi választási lehetőséged, van, hogy milyen összeállítással viszed végig és milyen sorrendben oldod meg az egyes helyszíneket. Persze ebben is van kötöttség, hiszen pl. Ratkin Ruins-ba nem tudsz bemenni, ha nincs meg a bonsai az Orkogre Castle-ből. Én mégis szeretem ezt a játékot, főleg a harcokat és a karakteroptimalizálást szeretem benne.(Mondjuk ezt sem powergamerként nyomom.) a mostani partim is nagyon alap volt, próbálom őket átképzésekkel az ideális fele tolni, de ha nem fog sikerülni az sem baj.<br />
Szerintem akkor tudod a CRPG-ket élvezni, ha szereted a statokkal való bűvölést. Szabadságra meg immerzív játékmenetre ne sok helyen számíts. Kicsit enyhít ezen a sandbox,de ott is sok kicsi feladatból áll össze a nagy történet, szóval az sem csodafegyver.
https://grpg.blog.hu/2013/06/06/roll20/full_commentlist/1#c20029011
Válasz erre: Roll20
2013-06-16T10:00:03+02:00
2013-06-16T10:00:03+02:00
grungi
http://blog.hu/user/764211
Jól hangzik, esetleg lehet csatlakozni a játékhoz?
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c19294278
Válasz erre: Mit is kér a nép
2013-03-18T03:31:23+01:00
2013-03-18T03:31:23+01:00
nod20
http://blog.hu/user/219510
Ezért nem másztam bele az SWbe. Egy ellenfél 3-4stat, 1-2 képzettség, péncél védelme és sebzés. Ennél több ne legyen, mert kezelhetetlen és nem is kell. <br />
<br />
Persze mágia, speciális képességek stb megnövelheti a sort, de ne nagyon tegye az se.<br />
Ezért macera, mikor rengeteg játék a játékban szabály van, mint pl. az SWben is.
https://grpg.blog.hu/2013/02/18/szerepjatek_google_hangoutsban/full_commentlist/1#c19247872
Válasz erre: Szerepjáték Google Hangoutsban
2013-03-13T03:44:36+01:00
2013-03-13T03:44:36+01:00
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)
http://blog.hu/user/398599
Élesben még nem próbáltam, de a koncepciója jó:<br />
<a rel="nofollow" href="http://roll20.net/">roll20.net/</a>
https://grpg.blog.hu/2013/03/06/szerepjatek_tervezok_kenneth_hite/full_commentlist/1#c19247871
Válasz erre: Szerepjáték tervezők: Kenneth Hite
2013-03-13T03:41:29+01:00
2013-03-13T03:41:29+01:00
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)
http://blog.hu/user/398599
Elsőre nem igazán jutott eszembe, hogy ki is ő, de a Pyramid magazinról beugrott. Szerettem, nagyon színvonalas RPG-újság volt.
https://grpg.blog.hu/2013/02/18/szerepjatek_google_hangoutsban/full_commentlist/1#c19103644
Válasz erre: Szerepjáték Google Hangoutsban
2013-02-21T15:18:10+01:00
2013-02-21T15:18:10+01:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2013/02/18/szerepjatek_google_hangoutsban?fullcommentlist=1#c19103500" class="reply_nick_300416" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19103500 );">@spelljammer</a>: :)<br />
Igazából csak a poén kedvéért szedtem össze a kütyüket. Viszont egy nagyméretű monitor tényleg jól jön. Ezen a héten már csak azt használtam.<br />
Alapban a Hangouts van egyik oldalt, a kaland pdf meg a másik oldalt a képernyőn, a többi dolgot meg ablak váltással oldom meg. Kényelmesebb folyamatosan előre nézni, mint váltakozva le-fel nézni.
https://grpg.blog.hu/2013/02/18/szerepjatek_google_hangoutsban/full_commentlist/1#c19103500
Válasz erre: Szerepjáték Google Hangoutsban
2013-02-21T14:59:52+01:00
2013-02-21T14:59:52+01:00
spelljammer
http://blog.hu/user/300416
Jól hangzik. Jómagam is gondolkodom azon, hogy hasonló módon kellene mesélnem néha-néha, de most egy kicsit elriasztott a mellékelt fénykép. Eddig naivan abban a hitben éltem, hogy egy laptop birtokában ezt megtehetem, viszont ahogy elnézem, legalább két tablet, egy laptop és egy nagyméretű kijelző kellene hozzá... :)
https://grpg.blog.hu/2013/02/12/youtube_rpg_brigade/full_commentlist/1#c19051390
Válasz erre: Youtube RPG Brigade
2013-02-14T21:54:33+01:00
2013-02-14T21:54:33+01:00
grungi
http://blog.hu/user/764211
A G&S féle Tabletop cool, A munchkin bemutató frenetikus volt. :)
https://grpg.blog.hu/2011/03/18/paranoia_17/full_commentlist/1#c16288652
Válasz erre: Paranoia
2012-04-04T19:37:56+02:00
2012-04-04T19:37:56+02:00
nemecsek ernő áruló
http://blog.hu/user/44112
A Rúnában volt anno Paranoiáról (asszem) két oldalas cikk.
https://grpg.blog.hu/2011/07/14/szerepjatek_30_felett/full_commentlist/1#c16112987
Válasz erre: Szerepjáték 30 felett
2012-03-16T22:10:47+01:00
2012-03-16T22:10:47+01:00
Bar Kochba
http://blog.hu/user/37570
A Really Old Boyz sem csak azért lett öregfiúk, mert a karakterek idősebbek. <br />
A tündérkés-lovagos sárkányölés helyett azonban már a tv sorozatok szintjét elérő storykat játszunk.
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c15560053
Válasz erre: Mit is kér a nép
2012-01-19T12:30:19+01:00
2012-01-19T12:30:19+01:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
<a href="http://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep?fullcommentlist=1#c15558445" class="reply_nick_8168" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15558445 );">@Guild</a>:<br />
Az SW alapkönyve ennyire azért nem vészes. Nekem csak egy power-táblázat és egy rendesen összeszedett táblázat-gyűjtemény hiányzik belőle. (A végén lévőből például hiányzik a Fear táblázat :S)<br />
<br />
Én mondjuk kezdőként is saját kalandot írtam - olyan is volt persze - de legalább tudtam mi miért van benne. Ha pár évet kihagynék, akkor sem egy 100-200 oldalas plot-point kampánnyal térnék vissza. :)<br />
<br />
Persze ízlések és pofonok...<br />
<br />
Kiegészítők szempontjából hatványozottan igaz az, ami a D&D 3. kiadásra: a különféle kiadók és kiadványaik színvonala hullámzó, de inkább gyenge. A legjobban akkor jár az ember, ha az alapkönyvbe ruház be és az alapján mesél saját világon, vagy implementál egy ismert világot SW-re.
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c15558451
Válasz erre: Mit is kér a nép
2012-01-19T10:41:44+01:00
2012-01-19T10:41:44+01:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep?fullcommentlist=1#c15546197" class="reply_nick_324409" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15546197 );">@Thirlen</a>: <br />
Játékosként mindez nem probléma, de mesélőként igen.
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c15558445
Válasz erre: Mit is kér a nép
2012-01-19T10:41:14+01:00
2012-01-19T10:41:14+01:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep?fullcommentlist=1#c15540798" class="reply_nick_162559" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15540798 );">@HavasiG</a>: <br />
A SW rendszer szerintem is jó.<br />
Az a probléma ezekkel az apró bosszantó dolgokkal, hogy ha valaki most kezd szerepjátszani, esetleg egy kihagyás után újrakezdi a játékot, és ilyen dolgok nehezítik meg a dolgát, akkor hamar feladja, és visszaül a számítógép elé, vagy társasjátékozik.<br />
Mi leküzdjük a nehézségeket, mert szeretjük a szerpjátékot, de másoknál nincs ilyen erős kötődés, vagyis a szerepjátéknak más időtöltésekkel kell versenyeznie. Minél több bugos szerepjáték van a piacon, annál nagyobb a csalódás és a játék feladásának esélye.
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c15546197
Válasz erre: Mit is kér a nép
2012-01-18T10:09:35+01:00
2012-01-18T10:09:35+01:00
Thirlen
http://blog.hu/user/324409
Az elszabaduló kockákról pedig még nem is beszéltünk...<br />
Nemrég ismerkedtem csak meg a Savage Worlds rendszerével a Solomon Kane-en keresztül, de nekünk talán nem okozott ennyi problémát. Célszerű mindenkinek megjegyeznie, vagy kiírnia a karakterlapra, mit tudnak az Edge-ei, a fegyverek sebzését pedig egy idő után úgyis fejből fújod.
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c15545553
Válasz erre: Mit is kér a nép
2012-01-18T09:07:11+01:00
2012-01-18T09:07:11+01:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
Tegnap kimaradt:<br />
<br />
Maga a Savage Worlds rendszer jó, de a termékek kivitelezésén látszik, hogy nem egy profi kiadó hanem egy kis magáncég van a háttérben: hiányzik az áttekintést segítő háttérmunka. Például az új Deluxe kiadásból is hiányzik egy összefoglaló táblázat a "Power"-ekről. Ilyen tudtommal utoljára a Savage Worlds Revised-ban volt, de ott meg mérhetetlenül el vannak cseszve a referencia-oldalszámok.<br />
<br />
A plot-point campaign meg nálam alapból nem bejövős, nagyon-nagyon csőkaland/kampány szaga van.<br />
<br />
Mindazonáltal a rendszer jó, könnyen testreszabható és működik.
https://grpg.blog.hu/2012/01/13/mit_is_ker_a_nep/full_commentlist/1#c15540798
Válasz erre: Mit is kér a nép
2012-01-17T17:44:10+01:00
2012-01-17T17:44:10+01:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
"Ezt a munkát nem nekem kellett volna elvégeznem, hanem a játék íróinak és szerkesztőinek. Ezért (is) fizettem, mikor a játékot megvettem, de csalódnom kellett. És minél több ilyen csalódás éri a játékosokat, annál többen hagyják abba a szerepjátékot."<br />
<br />
Szerepjátékot abbahagyni? Esetleg másik rendszerre váltani. :)<br />
<br />
Nekem a Savage Worlds rendszere tetszik, és mivel úgyis saját kalandokat mesélek, nem találkozom a hivatalos kiadványok szerkesztési problémáival.
https://grpg.blog.hu/2011/12/15/tomegfinanszirozas/full_commentlist/1#c15237935
Válasz erre: Tömegfinanszírozás
2011-12-16T22:14:49+01:00
2011-12-16T22:14:49+01:00
elGabor
http://blog.hu/user/72538
A Your Business Sucks blog szerzőinek nem az a fő bajuk, hogy túl sok játék van a piacon, hanem hogy túl sok nekik nem tetsző játék van a piacon. Lényeges különbség. Javasolt megoldásuk pedig az, hogy a nekik nem tetsző játékosok és játékok tűnjenek el a hobbiból. Amire szerintem egy kézenfekvő válasz van: "Tessék, fáradj előre."<br />
<br />
A Kickstartert egyébként én is kiváló ötletnek tartom; a jelentős illusztrációs büdzsével rendelkező, vagy komoly munkaráfordítást igénylő projekteknél valóban ez lehet a jövő egyik megoldása. (A másik, a legsikeresebb játékoknál, az előfizetés - DDI, Pathfinder-ciklusok).
https://grpg.blog.hu/2011/12/01/gyerekjatek_2000/full_commentlist/1#c15116827
Válasz erre: Gyerekjáték
2011-12-03T20:12:59+01:00
2011-12-03T20:12:59+01:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Ötletes. <br />
Ezen kívül konkrét játékra sort került a felnőtt társasággal? Ott hogy ment neki?<br />
<br />
//Egyik játékostársamnak volt 6-8 éves húga ott felmerült h játszana, de aztán elhalt a dolog.
https://grpg.blog.hu/2011/11/11/interju_velem_5/full_commentlist/1#c15012565
Válasz erre: Interjú velem
2011-11-22T06:17:08+01:00
2011-11-22T06:17:08+01:00
George Hawken
http://blog.hu/user/668955
Szeva!<br />
<br />
Remek interjú, és gyönyörű kislányok. :) Én is szeretném, ha a sajátommal sikerülne megkedveltetnem a szerepjátékot, mint szórakozási formát.<br />
<br />
A legjobbakat kívánom nektek!
https://grpg.blog.hu/2011/11/11/interju_velem_5/full_commentlist/1#c14968934
Válasz erre: Interjú velem
2011-11-16T23:34:58+01:00
2011-11-16T23:34:58+01:00
Majdénmegmondom
http://blog.hu/user/445356
Gyönyörűek a csajok, gratula! :)
https://grpg.blog.hu/2011/09/20/a_szerepjatek_jovoje/full_commentlist/1#c14514171
Válasz erre: A szerepjáték jövője
2011-09-21T17:56:42+02:00
2011-09-21T17:56:42+02:00
_andris
http://blog.hu/user/113475
Az azstali szerepjáték nem ültethető át gépre. De a számítógép mégis használható hozzá (lásd pl. Google+ videóchat-en folyó játékok).<br />
Ami még közel áll az asztali élményhez, az az egyszerű fórumos játék.<br />
A szerepjátéknak van jövője, sztem még 30 év múlva is fognak mágusozni. A kiadásnak Magyarországon nincs. Csak nagyon kis ideig volt üzlet ez itthon.<br />
<br />
A Kard és Mágiát szerintem ki lehetne adni olyan 200 példányban (füzetként, sorszámozva, dedikálva, egy kis új tartalommal megspékelve). Talán elkelne 500-1000 Ft-os áron, amellett hogy a pdf-ek ingyenesen letölthetőek maradnának. Esetleg print on demand módon lehetne legyártani, ha volna erre lehetőség megfelelő technikai színvonalon Magyarországon. Pénzügyileg se lenne bukás, feltéve hogy munkabért nem fizetünk az hajcihőért :)
https://grpg.blog.hu/2011/09/20/a_szerepjatek_jovoje/full_commentlist/1#c14512167
Válasz erre: A szerepjáték jövője
2011-09-21T14:05:27+02:00
2011-09-21T14:05:27+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/09/20/a_szerepjatek_jovoje?fullcommentlist=1#c14512085" class="reply_nick_71835" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14512085 );">@Nűnű</a>: Eltűnni nem fog, bármikor elő lehet venni régi könyveket (pdf-eket) és játszani velük. A folyamatos új kiadványok nem létszükségletek ehhez a hobbihoz.
https://grpg.blog.hu/2011/09/20/a_szerepjatek_jovoje/full_commentlist/1#c14512152
Válasz erre: A szerepjáték jövője
2011-09-21T14:04:16+02:00
2011-09-21T14:04:16+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
"Vagy meg kell tanulni angolul."<br />
<br />
Ez kulcsmondat az itthoni játékhoz. Habár amíg a játékosok nem bírnak továbblépni maguson addig esélytelen az egész.<br />
Nemegyszer halottam: "Szép meg jó az ez a játék dehát angol, meg nem ismerem meg hát azért a magus jobb mégha unjuk is néha." na ettől tudnék a falra mászni.
https://grpg.blog.hu/2011/09/20/a_szerepjatek_jovoje/full_commentlist/1#c14512085
Válasz erre: A szerepjáték jövője
2011-09-21T13:59:13+02:00
2011-09-21T13:59:13+02:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
Én annyiból enm aggódok, hogy a szerepjáték-készítés nem munka, hanem szórakozás, hobbi, emiatt mindig lesz, aki csinálja.
https://grpg.blog.hu/2011/09/20/a_szerepjatek_jovoje/full_commentlist/1#c14508841
Válasz erre: A szerepjáték jövője
2011-09-21T08:10:12+02:00
2011-09-21T08:10:12+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
Nos az rpg miatt mennék vissza egyedül a 90-es évekbe.<br />
Ha jól belegondolunk nagyon újat senki nem tud kitalálni. Van aki elment a társasjáték fele (pl.: WH 3. kiadás), van aki az oldschool fele (fent említett). Egyik sem forradalmi. Ha mondjuk lehetne egy olyan grafikus motort alkotni és lenne hozzá hw. Amiben meg lehet valósítani egy olyan mmo-t ahol valós időben számolja a motor a világ eseményeit. A mesélők és játékosok játszhatják a mesélő által kitalált történetet. A motor közel végtelen lehetőséget le tudna kezelni. Na ez már szuper lenne, de nem tudom mikor lesz hasonló.
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14469765
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-16T00:43:25+02:00
2011-09-16T00:43:25+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas?fullcommentlist=1#c14423576" class="reply_nick_349987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14423576 );">@George30</a>: Igen sokszor terelgetni kell őket, mert ha nem lököd tovább a sztori kerekét valóban elunják magukat vagy esetleg sikertelenségbe fullad a kaland.<br />
Bár van olyan, hogy a kudarc is hangulatkeltő elem: horror, cp, egyéb dark rpg-k esetén még akár kívánatos is lehet egy-egy kisebb zakó.<br />
Többször volt úgy, hogy nem sikerült elérni a célt, de a játékosaim nem lázadoztak, mert elfogadták, hogy ők hibáztak. (Kifutottak az időből, rosszul döntöttek, nem mérték fel az ellenfelet jól)<br />
Ilyenkor úgy nem szoktam elpusztítani őket, elég ha jelentős veszteség éri őket.<br />
Nálam is szabadon cselekszenek a karakterek, így sokat szoktam improvizálni. Viszont ha szükséges alkalmazok mesterséges mankókat, de mindezt a hangulat és a szórakozás fenntartása érdekében.
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14423576
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-13T11:54:03+02:00
2011-09-13T11:54:03+02:00
George30
http://blog.hu/user/349987
Jómagam tökéletesen egyetértek veled, a határok elég összemosódottak. Legalább is amit tapasztalok a játékok esetében, és saját mesélői munkám során. Mert szerintem mindig jó ha van egy háttérben működő sztori, ami megadja az alappilléreit a játéknak, és ezt követően már csak a játékosokon múlik, hogy észreveszik-e az elejtett morzsákat, a hivatkozásokat, a nyomokat, amik a végcél felé vezetik őket. Én igyekszem nagyon szabadon hagyni játékosaimat, ugyanakkor nem tartom túl jó ötletnek, ha tökéletesen irányítatlanul mozognak, mert egy idő után elunják a dolgot, és akkor várják az útmutatást. Vagy én gondolom rosszul?
https://grpg.blog.hu/2011/07/14/szerepjatek_30_felett/full_commentlist/1#c14423533
Válasz erre: Szerepjáték 30 felett
2011-09-13T11:49:37+02:00
2011-09-13T11:49:37+02:00
George30
http://blog.hu/user/349987
Sziasztok!<br />
Jómagam ugyan még nem vagyok annyira közel a 40-hez (33), de egy egyéves kislánnyal a családban azért érzem a különbséget. Főleg, mivel a régi társaság is erősen szétszéledőben van.<br />
Mondjuk nekem annyiban szerencsém van, hogy még nincs olyan erős korkülönbség, mint Eltiron esetében.<br />
Azért az biztos, hogy egészen más így idősebb fejjel figyelni a hobbi alakulását, mint régebben, mikor mindenki lelkesen ráért foglalkozni vele. :(
https://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51/full_commentlist/1#c14417841
Válasz erre: Harc
2011-09-12T17:44:41+02:00
2011-09-12T17:44:41+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
Azt hittem, ezt jelentette nálad a "faszaság". Nálam mindenesetre biztos, hogy ezt jelentette az "ábrándozás".
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14415648
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-12T13:55:05+02:00
2011-09-12T13:55:05+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas?fullcommentlist=1#c14415526" class="reply_nick_51355" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14415526 );">@Judea</a>: <br />
Igen, ezt a megkülönböztetést használom a GNS elmélet alapján, de aztán annyiban támadom a megkülönböztetést, hogy nem lehet ilyen élesen szétválasztani a két dolgot, mert a játékosok sosem passzívak teljesen, és a mesélőnek mindig van valami homályos terve a történetre.
https://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51/full_commentlist/1#c14415568
Válasz erre: Harc
2011-09-12T13:47:28+02:00
2011-09-12T13:47:28+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51?fullcommentlist=1#c14409597" class="reply_nick_333688" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14409597 );">@czipeter</a>: <br />
Nagyrészt egyetértek, csak annyiban egészíteném ki, hogy a harc nem kizárólagosan és sok esetben nem elsődlegesen a győzelem eldöntéséről szól. Nagyon sok játékban a fő cél a harci helyzet átélése, vagy GNS besorolás szerint a szimuláció. <br />
Egy tipikus helyzet, mikor az übertáp játékos karakterek leírtanak valami szörnyeteget. A csata végeredménye egy percig sem kétséges, hanem a játékosok azt élvezik, hogy milyen erősek is a karaktereik. Persze más oldalról lehet ez is egy karakter tápolási verseny, de a harc maga nem versengés, hanem a tápolási verseny "jutalma".
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14415526
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-12T13:43:06+02:00
2011-09-12T13:43:06+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
Érthető a megfogalmazásod szerintem, a történetvezérelt kaland alatt a lineáris és a játékosok által passzívan befogadott történetet érted sztem. A narratív alatt meg amikor a játékosok is tevékenyen részt vesznek a sztori alakításában, de továbbra is az a cél, hogy egy epikus mű jöjjön létre, nem egy kizárólag szabályok (és persze játékosi döntések) által szimulált eseménysor.
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14415436
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-12T13:35:37+02:00
2011-09-12T13:35:37+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas?fullcommentlist=1#c14408944" class="reply_nick_333688" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14408944 );">@czipeter</a>: <br />
Ugyan a Forge fórumaira még nem merészkedtem, nem vagyok tisztában a pontos fogalmakkal, de igen, a játék során kialakuló eseménysorra gondoltam.
https://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51/full_commentlist/1#c14409597
Válasz erre: Harc
2011-09-11T16:59:47+02:00
2011-09-11T16:59:47+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
Bocsánat, a második bekezdésem egy kicsit túl tömör lett:<br />
<br />
Szóval a hadijátékok is a tiszta győzelmi feltételek miatt _hadi_ játékok, és a szerepjátékban is ugyanígy jelenik meg ez. A szerepjáték eleinte nem hagyományból szólt a harcról, hanem a Chainmail egy kis egységes hadi játék és ez fokozatosan vált D&D-vé. A kompetitív elem továbbra is a legfontosabb maradt.
https://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51/full_commentlist/1#c14409558
Válasz erre: Harc
2011-09-11T16:50:55+02:00
2011-09-11T16:50:55+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
Nagyon tiszta, ösztönösen érthető (főleg fiúknak, ahogy a cikkben említed) győzelmi feltétel található benne: ki marad állva?<br />
Ebből származik, hogy könnyen generál sikerélményt (ezt már említette előttem Eltiron) vagy táptalajt ábrándozásra. Ha jól értem, az utóbbit jelenti a cikkben megjelenő "fasza" faktor.<br />
<br />
A hadi játékok is ugyanerre építenek. Megint Eltiront ismétlem azzal, hogy a hadi játékok versengő társas játékok. Ugyanaz az ok mindkettő esetben. Nem egyikből következik a másik.<br />
<br />
A hagyomány ugyanakkor mégis fontos indok, de szerintem más szempontból: a fősodratú szerepjátékfejlesztés nem volt képes túllépni a gyökereken és ma is egy babás csatajáték szabályaival találjuk szembe magunkat, pár sorral azután, hogy "ebben a játékban nincs győztes".
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14408944
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-11T14:37:59+02:00
2011-09-11T14:37:59+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
Szervusz!<br />
<br />
Mielőtt rátérnék a tárgyra, szeretnék egy kicsit tisztába kerülni az általad használt fogalmakkal, ha lehetséges, mert így nagyon homályos előttem, hogy mit is akarsz mondani.<br />
<br />
Azt hiszem, a legfontosabb kifejezés az általad használt "történet" szó. Sejtésem szerint a játszás során elfogadott képzeletbeli események összességét érted alatta (tehát a Forge átirat (transcript) fogalmát), de nem vagyok meggyőződve róla.<br />
<br />
Köszönöm, ha segítesz tisztán látni.
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14390541
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-08T15:17:37+02:00
2011-09-08T15:17:37+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
Igen, az LFG cikket is én írtam. Valamikor régen.
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14390494
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-08T15:12:30+02:00
2011-09-08T15:12:30+02:00
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)
http://blog.hu/user/398599
@guild - te ugye azonos vagy azzal a guildensternnel, aki az LFG-n publikál? Tehát te írtad a 2004-es "Bevezetés a GNS-elméletbe" cikket? Ebben az esetben az előző kommentemet annulálom, mert a cikkhez fűzött végszóban leírtak pontosan tükrözik az én problémáimat az elmélettel.<br />
<br />
p.s.: látszik, hogy már több mint egy évtizede kikerültem a hazai RPG-életből, sokszor nem tudom, melyik nicknév kit rejt :)
https://grpg.blog.hu/2011/09/05/tortenet_es_tortenet_alapu_szerepjatszas/full_commentlist/1#c14390317
Válasz erre: Történet és történet alapú szerepjátszás
2011-09-08T14:52:17+02:00
2011-09-08T14:52:17+02:00
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)
http://blog.hu/user/398599
Igazán szeretem a szerepjáték-elméleti dolgokat, a posztod hatására elkezdtem utánaolvasni ennek a GNS-nek is. Számomra viszont ez már túl cizellált és helyenként önkényes. Habár a háromféle játékos-magatartás (Actor/Author/Director) találó.<br />
Személyes tapasztalatom szerint (mint DM) a játékosoknak (főleg, ha egy hibrid társaságról van szó) az nyújtja a legnagyobb élményt, ha a különböző játékstílusokat keverjük.
https://grpg.blog.hu/2011/08/24/pathfinder_a_topon/full_commentlist/1#c14304635
Válasz erre: Pathfinder a topon
2011-08-27T21:18:03+02:00
2011-08-27T21:18:03+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/08/24/pathfinder_a_topon?fullcommentlist=1#c14301728" class="reply_nick_71835" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14301728 );">@Nűnű</a>: Igen, a Pathfinder gyakorlatilag a D&D 3.6 kiadása. Az az érdekes, hogy a D&D játékosok jó része nem váltott az új hivatalos kiadásra, hanem ragaszkodott a 3.x kiadáshoz. A Paizo nagyon jó érzékkel használta ki a helyzetet, és a minőségi kiadványokkal, meg a jó rajongói kapcsolatokkal mostanra sikerült beelőznie a hivatalos kiadást.<br />
Az, hogy ez így alakulhatott két fontos oka van. Az egyik a D&D 3. kiadásánál kiadott Open Gaming License, ami lehetővé tette olyan másolatok létrejöttét mint a Pathfinder vagy a Kard és Mágia. A másik, hogy a 4. kiadás sokkal jobban eltér a korábbitól, mint a korábbi kiadás váltásoknál, nem volt meg az olyasmi csak jobb érzés.<br />
Erről egyébként Ryan Dancey az OGL kitalálója beszél egy mostani interjúban:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.feartheboot.com/ftb/index.php/archives/2246">www.feartheboot.com/ftb/index.php/archives/2246</a>
https://grpg.blog.hu/2011/08/24/pathfinder_a_topon/full_commentlist/1#c14301728
Válasz erre: Pathfinder a topon
2011-08-27T10:16:23+02:00
2011-08-27T10:16:23+02:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
Nekem a PAthfinder is DnD-nek tűnik.
https://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51/full_commentlist/1#c14270284
Válasz erre: Harc
2011-08-23T12:23:21+02:00
2011-08-23T12:23:21+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51?fullcommentlist=1#c14246814" class="reply_nick_398599" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14246814 );">@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)</a>: <br />
<br />
Nem minden kampányban esszenciális a harc. Úgy értem, hogy nem feltétlenül a játék határozza meg a harcorientáltságot. Pl CP játékokban inkább preferáltuk a lopakodós behatolós stílust, mert ezt éreztük jobban a világhoz illőnek. Fantasyban sokszor működik a berúgom az ajtót és felkaszabolok mindent, de azért éreztetni szoktam a játékosokkal, hogy ha csak erre mennek a világ ellenük fordul és csak veszíthetnek.
https://grpg.blog.hu/2011/08/17/harc_51/full_commentlist/1#c14246814
Válasz erre: Harc
2011-08-19T14:07:18+02:00
2011-08-19T14:07:18+02:00
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)
http://blog.hu/user/398599
A harc hozza meg a legtisztább sikerélményt a játékosoknak, ezen kívül pedig a világ legtöbb játéka (az egyszerű kártyajátékokat is beleértve) a harcon, az ellenfél legyőzésén alapul.<br />
Rengeteg kampányt/ülést tudnék felsorolni rpg-s karrieremből, ami kizárólag szerepjátékon alapult, jóformán kockahasználat nélkül, de azért az a tiszta öröm, amikor taktikázással ledaráljuk a DM megaszuper antagonistáját, pótolhatatlan élmény.<br />
Fantasy és Cyberpunk szerepjátékokban a harc esszenciális, horrorban vagy klasszikus "történetmondós" játékban viszont nem fontos, sőt helyenként kimondottan elkerülendő.
https://grpg.blog.hu/2011/08/08/lego_amp_rpg/full_commentlist/1#c14186464
Válasz erre: Lego & RPG
2011-08-10T21:42:24+02:00
2011-08-10T21:42:24+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
Jók a képek, köszönjük!<br />
<br />
Most sajnálom csak igazán, hogy a céges D&D3.5 és Kard és Mágia partikon nem készültek képek. Igaz, ott nem volt 3D, csak laminált négyzetrács, táblaíró filc meg D&D minies. De valahogy a játék hevében senkinek sem jutott eszébe sosem átballagni az IT raktárba egy nyamvadt digitális fényképezőért. Telefont meg nem vettünk elő, mert még a végén meglátunk valami munkára buzdító sms-t, azt meg nem kockáztatta senki. :)
https://grpg.blog.hu/2011/08/08/lego_amp_rpg/full_commentlist/1#c14183974
Válasz erre: Lego & RPG
2011-08-10T16:08:59+02:00
2011-08-10T16:08:59+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Az ogre jópofa nem is tudtam h van már ilyen is. Sárkány még rémlett, látszik kiöregedtem. Nade az egész csapat kopasz? :D
https://grpg.blog.hu/2011/08/08/lego_amp_rpg/full_commentlist/1#c14175442
Válasz erre: Lego & RPG
2011-08-10T10:19:06+02:00
2011-08-10T10:19:06+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
Belinkeltem a nagyobb képeket, de ezek régen mobillal készült elég gyenge minőségű fotók, úgyhogy sokra ne számítsatok.
https://grpg.blog.hu/2011/08/08/lego_amp_rpg/full_commentlist/1#c14174518
Válasz erre: Lego & RPG
2011-08-10T08:12:44+02:00
2011-08-10T08:12:44+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
A nagyobb kép tényleg jó lenne én is írni akartam. <br />
<br />
Az ötlet jó, habár ha jól emlékszem nekem a város sorozatból vannak elemek a kartondobozban a pincében. :)<br />
mondjuk a hátránya az h magamat és társaságot ismerve ez is olyan lenen h én költenék rá a többiek meg élveznék :/
https://grpg.blog.hu/2011/08/08/lego_amp_rpg/full_commentlist/1#c14173931
Válasz erre: Lego & RPG
2011-08-09T23:52:24+02:00
2011-08-09T23:52:24+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
Nem lenne rossz, ha a képek legalább kattintásra megnőnének, mert így nagyítóval kell a monitort böngészni, ami amellett, hogy nehézkes még szánalmasan is néz ki az esetleges külső szemlélők - pl. feleség - szemszögéből. ;)
https://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek/full_commentlist/1#c14171612
Válasz erre: Szerepjátszó játék
2011-08-09T17:21:10+02:00
2011-08-09T17:21:10+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek?fullcommentlist=1#c14171005" class="reply_nick_8168" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14171005 );">@Guild</a>: <br />
Köszönöm a választ! Azt hiszem, nagyon is megértettem.<br />
Az zavart meg, hogy ebben a cikkben említetted a gns-t és nem olvastam elég figyelmesen. Nem akartad megfeleltetni a GNS módjait a te game, illetve play fogalmaidnak és e felett elsiklottam sajnos.<br />
Újraolvasva teljesen érthető már számomra, amit írtál.<br />
<br />
Mégegyszer köszönöm a magyarázatot!
https://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek/full_commentlist/1#c14171005
Válasz erre: Szerepjátszó játék
2011-08-09T15:59:06+02:00
2011-08-09T15:59:06+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
a.<br />
A game/play felosztás nekem bevált mint szellemi mankó. A társasjátékot is szeretem, a gyerekeimmel a Lego játékot is szeretem, és a szerepjátékban a kétfajta értelemben vett játék ötvözetét szeretem. Semmi komolyabb elmélet vagy háttér nem kapcsolódik hozzá, és valószínűleg etimológiailag is védhetetlen, de számomra tájékozódási pontként hasznosnak bizonyult. Ha neked nem jön be ez a fogalompár, akkor ne használd. <br />
<br />
b.<br />
A game/play felosztás szerintem teljesen más pályán mozog mint a GNS elmélet. Két eltérő megközelítésmód. Az előbbi azt nézi, hogy mennyire jólszervezett és szabályozott a játék, az utóbbi azt, hogy mit is élvezünk a játékban.<br />
<br />
Az általam használt game arra utal, hogy a játék jól szabályozott, a GNS elmélet gamist módja pedig a versengésre és egyfajta győzelemre utal. Egy jól szabályozott játék nem feltétlenül versengő (lásd Sims), és egy versengő játék sem feltétlenül jól szabályozott (lásd gyerekek indián-cowvboy harca), bár a kettő között nyilván van kapcsolat.<br />
Az általam használt play pedig a szabályozatlan, kötetlen játékra utal, a GNS narrativism pedig egy jó történet megalkotására a játék közben. Ha jól tudom az általam említett skandináv live játékban nincsenek szabályok, pont ezért nem is tartom roleplaying GAME-nek. Az élő Vampire játék kő-papír-olló szabálya vagy a leírt értékek viszont game típusú elemek, amiért azt el is fogadom rpg-nek.<br />
<br />
c.<br />
Szerintem a GNS, pontosabban Ron Edwards nem azt mondja, hogy csak egy utat járjunk, hanem azt, hogy tudatosan válasszunk akár több módot is, és a rendszer ezt megfelelően támogassa. Ő is ír a működőképes hibridekről, ahol a rendszer több módot koherensen támogat. Egyébként pont ez a pontja az elméletnek (mármint az inkoherens rendszerek kritikája), ahol nem tudom követni Ron Edwardsot.
https://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek/full_commentlist/1#c14170131
Válasz erre: Szerepjátszó játék
2011-08-09T14:21:21+02:00
2011-08-09T14:21:21+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek?fullcommentlist=1#c14168528" class="reply_nick_8168" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14168528 );">@Guild</a>:<br />
Egy választ ad a GNS (nyilván az én olvasatomban), mégpedig azt, hogy a három út közül minél inkább csak egyet járj a szerepjátékozásod közben. (Ettől lesz jobb a játékod.) Arra vagyok kíváncsi rá, hogy a te állításod hogy viszonyul ehhez.<br />
<br />
Nekem az angol szerepjáték elnevezéshez való ragaszkodásod, annak kiindulópontként használata furcsa. Úgy érzem, a megszokás, a hagyomány, a kényelem az, ami a szókapcsolat mellett áll. Az értelmére nézve zavarónak tartom. Pl. úgy tudom, hogy amikor megszületett a kifejezés, a szerepjátszás az ősD&D-t jelentette, ami tudtommal a "színházi" role-playing-ről egy kicsit sem szólt.<br />
<br />
A szimulációt direkt kihagyom, mert azzal úgy érzem, nem vagyok képben, nem tudom, mi lehet az. A GNS másik két tagjáról szeretnék kicsit beszélni, de főleg az általad használt fogalmakról, ahhoz, hogy rájöjjek, van-e bármiféle ellentmondás.<br />
<br />
Game, gamism, játékizmus: szerintem mindig a győzelem a célja. Mi más? Te is azt írod, "versengő". Avagy: miben különbözik a te game fogalmad a GNS-étől (a Gamism: Step on Up-ban foglaltaktól)?<br />
<br />
Play, narrativism, narrativizmus, story game, mesélős játék: Szerintem a Story Now-ban is nagyon kemény szabályok vannak, pl. ahogy te is írod, a Fiasco-ban is van azért bőven. De ugyanígy szabályai vannak - bár sajnos nem ismerem őket - az említett improvizatív színjátszásnak vagy a különböző élőszerepjátékoknak. Ez szerintem nem lehet elválasztóvonal. Vagy van különbség szabály és szabály között? (Én azt gyanítom, hogy nincs.) Miben különbözik a te play fogalmad a GNS Narrativism: Story Now felfogásától?
https://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek/full_commentlist/1#c14168528
Válasz erre: Szerepjátszó játék
2011-08-09T11:16:58+02:00
2011-08-09T11:16:58+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek?fullcommentlist=1#c14166689" class="reply_nick_333688" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14166689 );">@czipeter</a>: <br />
A GNS elmélet arra próbál válaszolni, hogy mit élvezünk a szerepjátszásban, vagyis mi a játékunk célja. Erre ad három eltérő választ.<br />
Az én felfogásomban a game és a play közti különbség inkább a módszerben van, vagyis abban ahogyan játszunk. A game játékban szabályok közt, egy jól megfogalmazható cél eléréséért játszunk, míg a play játékban nincsenek ilyen keretek.<br />
A game célja nem feltétlenül a győzelem. Egy narrativista játékban definició szerint nem a győzelemért, hanem egy történet megalkotásáért játszunk. A rendszer nem azt szabályozza, hogy eldöntsük ki nyert, hanem azt, hogy miképp alkossuk meg a történetet. Pl. a Fiascoban a kockadobás dönti el, milyen kapcsolatban lehetnek egymással a szereplők.
https://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek/full_commentlist/1#c14166689
Válasz erre: Szerepjátszó játék
2011-08-09T01:05:11+02:00
2011-08-09T01:05:11+02:00
czipeter
http://blog.hu/user/333688
A GNS elmélet arra próbált egy rávilágítani, hogy egy szerepjáték jó esetben vagy game vagy play. Ma is vitatod ezt az állítást vagy valahogy feloldani véled az ellentmondást?<br />
<br />
De kérdezhetem úgy is: játszottál már narrativistának bélyegzett játékot győzelemért? Milyen szabályokkal és milyen volt?<br />
(Szerintem a legtöbb "nar" játékban egyébként továbbra is található sok mechanikai, megnyerhető dolog.)
https://grpg.blog.hu/2011/07/27/szerepjatszo_jatek/full_commentlist/1#c14109981
Válasz erre: Szerepjátszó játék
2011-07-31T19:17:58+02:00
2011-07-31T19:17:58+02:00
Blobov
http://blog.hu/user/35273
Kiváló reakció a másik blogra...
https://grpg.blog.hu/2011/07/14/szerepjatek_30_felett/full_commentlist/1#c14104119
Válasz erre: Szerepjáték 30 felett
2011-07-30T13:17:05+02:00
2011-07-30T13:17:05+02:00
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron)
http://blog.hu/user/398599
Szia sorstárs. Jövőre én is 40 leszek és bizony szintén nem szeretném abbahagyni a játékot, de egyre nehezebben jönnek össze a partik. Idén 2 (két) alkalommal bírtunk játszani, azt is alkalmi, neten összeverődött csapattal.<br />
A problémám az, hogy lehetne partim (tumblr-en hirdettem), de már valahogy cikinek érzem ennyi idősként húszévesekkel gémelni, akik olyan "itt az öreg" szemmel néznek rám, a régi, velem egyidős régi playerek pedig kihullottak - az általad a posztod elején írt okokból.
https://grpg.blog.hu/2011/06/09/hir_101/full_commentlist/1#c14009934
Válasz erre: RPG TOP5
2011-07-18T15:36:07+02:00
2011-07-18T15:36:07+02:00
Narmor
http://blog.hu/user/555519
A Dragon Age a 4. helyen van! :) Jó kis játék az biztos.<br />
Azért örülök, hogy a DnD sziklaszilárdan áll az első helyen.
https://grpg.blog.hu/2011/06/10/gonoszsag_es_kaosz/full_commentlist/1#c13742135
Válasz erre: Gonoszság és káosz
2011-06-14T19:27:20+02:00
2011-06-14T19:27:20+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
Jó jellemjáték szerintem akkor alakul ki, ha elvonatkoztatunk a tengelyektől és valódi motivációk mentén alakítjuk ki a karakterek jellemét. Pl.: a valódi jó sem önmagában jó, harem valamilyen célért jó, mint a társadalmi jólét, vagy egy közösségi érdek. A gonosz sem önmagátòl való, inkább önmagáért létező, tevékenykedő.
https://grpg.blog.hu/2011/06/09/hir_101/full_commentlist/1#c13742039
Válasz erre: RPG TOP5
2011-06-14T19:12:02+02:00
2011-06-14T19:12:02+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
A dnd mindig tartani fogja, bármilyen minőségű is a kiadványok a témában.
https://grpg.blog.hu/2011/05/31/szocialis_kepzettsegek/full_commentlist/1#c13642338
Válasz erre: Szociális képzettségek
2011-06-01T23:00:16+02:00
2011-06-01T23:00:16+02:00
Asidotus
http://blog.hu/user/71835
Igazából szerintem úgy kéne játszani, az lenne a legrealisztikusabb, ha a játékos megdobja a karaktere értékei alapján a próbát, és ha sikerrel jár, akkor eljátssza az. Akkor "beszélhet lyukat" a játékos a mesélő hasába, ha a karaktere rendelkezik ezzel a képességgel (magas karizma, pl.).<br />
Különben legközelebb alacsony Erőt írok fel a karakteremnek, majd megemelem én, a játékos a 150 kilós súlyt. Ez így jó?
https://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem/full_commentlist/1#c13565937
Válasz erre: Tolvaj kém
2011-05-24T13:11:34+02:00
2011-05-24T13:11:34+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem?fullcommentlist=1#c13565723" class="reply_nick_8168" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13565723 );">@Guild</a>:<br />
"A mérgek szabályait nem ismerem."<br />
<br />
Mérgenként változó. Általában két hatásuk van, egy akkor, amikor bekerül a méreg a szervezetbe (harci méregnél ez akkor történik, mikor a mérgezett fegyver sebez), egy pedig valamivel később, mikor a méreg kiteljesedik (harci méregnél ez általában 6-10 körrel később). A legegyszerűbb mérgek valamennyi ÉP sebzést okoznak, de van olyan, ami főjellemzőt csökkent, a leggonoszabbak meg bénulást vagy halált okoznak.<br />
<br />
Én úgy kezeltem a KéM parti tolvajánál, hogy tudott venni alvadásgátlót alkimistáktól, majd ha olyan szörnnyel találkoztak, akinek volt mérge, akkor dobott Méregkeverés. Ha ez sikeres volt, akkor kinyert 1 adagnyira elég mérget. Az alapnehézségen (12) túl minden további nehézség-szintnél +1 adag méreg volt a jutalma. A méreg és adagonként egy adag alvadásgátló ment a megfelelő tárolóba, amiből aztán - akár esti táborozáskor is - megkeverte a megfelelő mérget. Alapesetben így 1 adag méreg + 1 adag alvadásgátló + 1 üvegcse + úti alkimista labor = 1 adag méreg, aminek hatása ugyan az, mint a lény mérgének, de az ellene dobandó mentő NF-je fixen 12. A megfelelő alkímiai anyagok birtokában két vagy több adag mérget lehetett arra használni, hogy növelje a "sűrűséget", így nőtt a méreg elleni mentő nehézsége. Tehát ha a karakternek volt 3 adag azonos típusú méreg-alapanyaga, abból keverhetett 1 adag olyan mérget, ami ellen hősies volt a mentő nehézsége.<br />
Ha jól rémlik az "alvadásgátló" ára 10at/adag, a "sűrítő" ára 100at/adag volt.<br />
A méreg megfelelően tárolva (dugós üvegcse, stb) akármeddig jó, akinek van méregkeverés képzettsége, az a támadással azonos körben is használhatja (mondjuk nyílvessző, dobótőr esetén), akinek nincs, annak egy kör "kenési idő" és 5% esély, hogy megmérgezi magát.<br />
<br />
A fenti persze mind szükség szülte háziszabály, de működött.<br />
<br />
Az osztályok/kasztok bolygatásával nincs gondom, de az általad felsoroltakat kicsit húzósnak érzem. Persze írtad, hogy teszteletlen a dolog, de nekem KéM-hez képest kicsit soknak tűnnek a bónuszok.<br />
<br />
Itt (<a rel="nofollow" href="http://spikedchain.blogspot.com/p/kasztok-zsivanyok.html)">spikedchain.blogspot.com/p/kasztok-zsivanyok.html)</a> találsz pár általam kidolgozott tolvaj alkasztot KéM-hez. Az orvgyilkos szándékosan olyan táp, amilyen. :)<br />
<br />
"Egy harcos lényegében a harchoz ért, kár lenne megfosztani a lehetőségtől."<br />
<br />
A tolvaj alapvetően a lopakodáshoz és észrevétlenséghez ért, kár lenne megfosztani a lehetőségtől. ;)<br />
<br />
Ez amúgy egy örök probléma szvsz, a kezelése nagyfokú mesélői rutint és játékosi rugalmasságot igényel.
https://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem/full_commentlist/1#c13565723
Válasz erre: Tolvaj kém
2011-05-24T12:49:13+02:00
2011-05-24T12:49:13+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem?fullcommentlist=1#c13565106" class="reply_nick_162559" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13565106 );">@HavasiG</a>: Nem úgy gondoltam, hogy annyira harc orientált mint a 4. kiadás, de egy standard Ad&D kaland idejéből alsó hangon 30%-ot a harc tesz ki. Legalább is az én tapasztalatom szerint.<br />
Persze jó, ha van más mód is egy feladat megoldására, de a csapat többi tagjának hozzáállása és képességei mégis a harc felé tolják el a dolgot. Egy harcos lényegében a harchoz ért, kár lenne megfosztani a lehetőségtől.<br />
A tolvaj persze ellődözhet az íjjával, de a többi karakterhez képest nem sok vizet zavar. A mérgek szabályait nem ismerem.<br />
Egyébként milyen problémát látsz a fenti módosításban? Túl tápos lesz a tolvaj, vagy csak nem szereted bolygatni a kánont?
https://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem/full_commentlist/1#c13565106
Válasz erre: Tolvaj kém
2011-05-24T11:46:59+02:00
2011-05-24T11:46:59+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
"A D&D alapvetően egy harc orientált csapatjáték, ahol minden karakternek meg kell találnia a helyét."<br />
<br />
Ez a D&D4E mentalitása. Ha ilyen igények vannak, akkor szvsz azt a kiadást kell választani. :)<br />
<br />
"Én még nem láttam/hallottam/olvastam ilyen kalandot. Ha tudsz ajánlani egyet írd meg, mert érdekel."<br />
<br />
Ez megint egy olyan dolog, hogy a mesélőnek a karakterek ismeretében adnia kell esélyt arra, hogy ne csak a harc legyen az egyetlen mód az akadályok leküzdésére. Van olyan eset, mikor a harc elkerülhetetlen, de nem kell mindig így történnie.<br />
<br />
"AD&D-ben és K&M-ban elég jó esély van arra, hogy elrontsa a rejtőzködését, és meglátják az orkok. Ha a csapattól elszakadva akciózik, egy ilyen rontás végzetes lehet."<br />
<br />
Én lopakodás/rejtőzködésre mindig két esélyt adok. Az első rontásnál még csak éberebb lesz az őr, ha a karakter nem akar kockáztatni, akkor odébb állhat. Vagy próbálkozhat tovább magasabb nehézségre. Ha meg orvtámadni akar, akkor az +1 próba.<br />
<br />
A tolvaj csatában betöltött szerepének fokozására javaslom a méregkeverés szakértelmet és a különféle távolsági fegyvereket.
https://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem/full_commentlist/1#c13564604
Válasz erre: Tolvaj kém
2011-05-24T11:01:55+02:00
2011-05-24T11:01:55+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem?fullcommentlist=1#c13559917" class="reply_nick_162559" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13559917 );">@HavasiG</a>: A D&D alapvetően egy harc orientált csapatjáték, ahol minden karakternek meg kell találnia a helyét. Lehet bujkálós lopózós játékot is játszani, de az egy eltérés a standardtól. Én még nem láttam/hallottam/olvastam ilyen kalandot. Ha tudsz ajánlani egyet írd meg, mert érdekel.<br />
A külön akciózással az a baj, hogy addig a többiek maradnak ki a játékból, a csaták alatt meg a tolvaj. Főleg az utóbbi a gáz, mert egyes csaták hosszúak lehetnek.<br />
Még egy komoly problémát jelent, hogy a tolvajnak nem biztos a képzettség használata. AD&D-ben és K&M-ban elég jó esély van arra, hogy elrontsa a rejtőzködését, és meglátják az orkok. Ha a csapattól elszakadva akciózik, egy ilyen rontás végzetes lehet.<br />
Egyszer indítottam tolvajt, akivel előrelopakodtam egy folyosón, elrontottam a csapdaészlelésem, és meghaltam. Azóta csak más kasztokkal kombinálva voltam tolvaj.
https://grpg.blog.hu/2011/05/21/tolvajkem/full_commentlist/1#c13559917
Válasz erre: Tolvaj kém
2011-05-23T19:14:17+02:00
2011-05-23T19:14:17+02:00
HavasiG
http://blog.hu/user/162559
"Az alap D&D kasztok közül a tolvaj nekem mindig gyengének tűnt"<br />
<br />
A tolvaj karakter akkor tűnik gyengének, ha olyan csapattal hozza össze a sors, akik az (szigorúan kisbetűs :)) erő útját követik. Ha a csapat cselekedetei nem hagyják kibontakozni a tolvajt, azért nem az osztály/kaszt a felelős.<br />
<br />
Egy olyan karakterrel, akinek a fő szakterülete az életben maradás és a zsákmány észrevétlen megszerzése, nehéz boldogulni egy olyan csapatban, ami szereti a hangos balhékat, a nagy csatákat és a nagyot durranó varázslatokat.<br />
<br />
Ugyan így meg van lőve a tolvaj, ha a mesélő nem ad lehetőséget neki, hogy a saját útját járja, még ha ez egy kis külön mesélést is igényel.<br />
<br />
"Szép, hogy van esélye felderíteni a csapdákat, megóvva a csapatot pár kellemetlen meglepetéstől, de az sem árt, ha két tucat ork támadásakor nem bénázza végig a harcot."<br />
<br />
Ez szerintem megint egy rossz beidegződés. Ha egy tolvajt észrevesz két tucat ork, akkor ott valami nagyon nincs renden a tolvajjal. Ellenkező esetben a tolvaj meg nem ugrik neki két tucat orknak, simán elkerüli őket és részéről ez a dolog le van tudva.<br />
Ha pedig csapattal van és a többiek hősködni akarnak, akkor elbújik tisztes távolságra a csatától és várja a végeredményt. Ez nem túl hősies dolog és nem is "akcióhős" mentalitás. De a tolvaj nem is ezekről szól.<br />
<br />
Okulásképpen érdemes lehet egy néhány alkalmas mini-kampányra csinálni egy csak tolvajokból álló csapatot. Semmi különleges képesség, csak amit a KéM vagy az AD&D ad (a 3. kiadás már durva táp a tolvaj... khm... kalandornak :)).
https://grpg.blog.hu/2011/02/15/magyar_elmelet/full_commentlist/1#c13465183
Válasz erre: Magyar szerepjáték kezdőknek
2011-05-12T16:51:09+02:00
2011-05-12T16:51:09+02:00
Chomy
http://blog.hu/user/150270
"Azon gondolkoztam a fent hivatkozott blog bejegyzés olvasása közben, hogy jó lenne egy olyan magyar játék, amiben a teljesen kezdő játékosok is képesek pár döntéssel és kockadobással fél órán belül karaktert alkotni, és elkezdeni a játékot."<br />
<br />
A D&D 4E Red Box is ezzel próbálkozik. A karaktergenerálás úgy megy benne, mint egy lapozgatós könyv, aminek a befejezése után minden adott a közös kaland elkezdéséhez. Rövid és értelmes útmutató is található a dobozban a játék menetéről, a mesélő és a játékosok szerepéről.<br />
<br />
Hátránya, hogy nem magyar, és 3. szint fölötti kalandozáshoz ott is szükséges további szabálykönyvek (praktikusan: Essentials-sorozat) megvásárlása.<br />
<br />
Meg hát ugye egyesek szerint a 4E nem is igazi szerepjáték, de ebbe kár belemenni. ;)
https://grpg.blog.hu/2011/05/04/azonos_oldal/full_commentlist/1#c13436317
Válasz erre: Azonos oldal
2011-05-09T15:23:54+02:00
2011-05-09T15:23:54+02:00
auer
http://blog.hu/user/567893
Nagyon hasznos kis kérdőív. Feltett szándékom gyakorlatban is használni, kíváncsi vagyok mennyire fog beválni.<br />
<br />
A hibáját(?) abban látom hogy jk-k az igazzy játékra való törekvés alapján próbálják a "jó" válaszokat keresni nem pedig őszintén a saját igényeiknek megfelelően választani.
https://grpg.blog.hu/2011/04/15/group_template/full_commentlist/1#c13245822
Válasz erre: Csapat sablon
2011-04-17T21:24:23+02:00
2011-04-17T21:24:23+02:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/04/15/group_template?fullcommentlist=1#c13230743" class="reply_nick_113475" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13230743 );">@_andris</a>: Ez csak akkor ilyen egyszerű, ha a karaktereknek nincs igazi háttere és személyisége (ami alapvetően nem baj, csak egy kicsit másfajta játék, mint amit én szeretek).
https://grpg.blog.hu/2011/04/15/group_template/full_commentlist/1#c13230743
Válasz erre: Csapat sablon
2011-04-15T21:33:49+02:00
2011-04-15T21:33:49+02:00
_andris
http://blog.hu/user/113475
Szerintem ez alapvető játékosi jófejség kérdése, hogy nem válunk nagyon szét, nem nehezítjük a mesélő dolgát, ha nem muszáj. Az asztal körül mindenki játszani szeretne, és nem azt hallgatni, ahogy mások játszanak, míg őneki nincs ott a karaktere, s így nem tud beszállni. Azért vannak együtt a karakterek, mert a játékosok együtt játszanak.
https://grpg.blog.hu/2011/04/01/kocka_torony/full_commentlist/1#c13145220
Válasz erre: Kocka torony
2011-04-07T12:53:36+02:00
2011-04-07T12:53:36+02:00
Thirlen
http://blog.hu/user/324409
Aztán persze itt van ez a gyönyörűség is:<br />
<a rel="nofollow" href="http://community.gencon.com/forums/p/20931/234388.aspx">community.gencon.com/forums/p/20931/234388.aspx</a><br />
Az egyik torony előre, a játékosoknak, a másik hátra, a mesélőnek küldi a kockákat.
https://grpg.blog.hu/2011/03/29/a_jo_jatekos/full_commentlist/1#c13101578
Válasz erre: A jó játékos
2011-04-02T19:38:52+02:00
2011-04-02T19:38:52+02:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
Nekem igen rossz tapasztalatom vannak a játékosaimmal. Általában hosszabb távon nem érdekli őket a történet, de ami a legrosszabb nem találnak ki semmi motivációt a karaktereiknek. Legtöbb esetben nekem kell mesélni, mert nem hajlandóak hozzátenni a játékhoz semmit. Ahogy te is leírtad, csak passzívan várják, hogy történjen valami.<br />
egyetlen jó játékosom volt, akivel ketten játszottunk többször, csak vele kellett foglalkoznom, aktív volt és baromi eredetiek voltak a karakterei, ráadásul a felfogása is hasonló volt a világokat illetően is.
https://grpg.blog.hu/2011/03/18/paranoia_17/full_commentlist/1#c13001084
Válasz erre: Paranoia
2011-03-23T21:05:39+01:00
2011-03-23T21:05:39+01:00
Guild
http://blog.hu/user/8168
<a href="http://grpg.blog.hu/2011/03/18/paranoia_17?fullcommentlist=1#c12999048" class="reply_nick_51355" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12999048 );">@Judea</a>: alapvetően pár alkalamas kikapcsolódásnak jó, de megvan benne a lehetőség kicsit hosszabb játékra is.<br />
<br />
Az újabb kiadásokban 3 játék stílus különböztetnek meg:<br />
klasszikus - kb. ezt írtam le<br />
zap - ebben erősebb a mai világra utaló poénkodás és az esztelen lövöldözés<br />
sötét - a nyomasztó dolgok a játékból poénok nélkül<br />
Talán az utolsónál van leginkább lehetőség hosszabb kampányra.<br />
<br />
A mostani kiadásban ráadásul 3 alapkönyv van. A második kettőt nem ismerem, nem tudom azokkal milyen játaszni.
https://grpg.blog.hu/2011/03/18/paranoia_17/full_commentlist/1#c12999048
Válasz erre: Paranoia
2011-03-23T17:50:04+01:00
2011-03-23T17:50:04+01:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
Kérdésem az, hogy ebben a környezetben mennyi féle kalandot lehet játszani? Gyakorlatilag milyen változatos és mennyi ideig tud kitartani a játék?
https://grpg.blog.hu/2011/03/18/paranoia_17/full_commentlist/1#c12965928
Válasz erre: Paranoia
2011-03-20T20:28:14+01:00
2011-03-20T20:28:14+01:00
Wild Colonial Boy
http://blog.hu/user/86441
"Próbáltam magyar nyelvű leírást találni a játékról, amire hivatkozhatok, de nem gugliztam ki semmit."<br />
<br />
itt van egy:<br />
<a rel="nofollow" href="http://member.rpg.hu/cu/cuo26/paranoia.htm">member.rpg.hu/cu/cuo26/paranoia.htm</a>
https://grpg.blog.hu/2011/03/11/kozep_kelet_europai_szerepjatek/full_commentlist/1#c12893367
Válasz erre: Közép-kelet európai szerepjáték
2011-03-13T23:50:20+01:00
2011-03-13T23:50:20+01:00
Judea
http://blog.hu/user/51355
Én csak a M vonulatban csatlakoztam a mozgalomhoz, mert a környékünkön nem volt semmilyen rpg élet. Úgy jutott be hozzánk, hogy voltak városból kiköltözött fiatalok akik az egyik barátom bátyját bevették a témába. Mi meg tőle hallottunk a játékról és megvettük magunk, majd saját baráti körben folytattuk az ismerkedést autodidakta módon, illetve szakújságok segítségével.<br />
Később már én terjesztettem az igét.