sylvanian rpg.jpg

Címkék

Kalandok fajtái

2011.01.31. 09:35 | Guild | Szólj hozzá!

Egyik kedvenc angol nyelvű blogomban, a Rob Donoghue által írt Some Space to Thinkben olvastam tavaly decemberben egy érdekes gondolatot. A kaland szerkezetek típusairól írt két bejegyzést, amiket itt olvashattok el:
The Adventure Triad
The Second Adventure Triad
Annak, aki nem tud elég jól angolul, vagy lusta végigolvasni két bejegyzést, összefoglalom a lényeget.

A kalandok szerkezetének alapvetően három fajtája létezik: a cél, a folyamat és a szituáció alapú kalandok.
A szituációs kalandokban a játékos karakterek bekerülnek egy jól kidolgozott szituációba, amit megismerhetnek, különféle dolgok történhetnek velük, és elég szabadon cselekedhetnek, amivel befolyásolják a helyzetet.
A folyamat kalandok események sorozatai, amik egy drámai végkifejlet felé tartanak. Mondhatjuk, hogy a kaland egy előre felvázolt történetet mesél el.
A cél orientált kalandoknál egy fontos célkitűzés van meghatározva, aminek eléréséért a karakterek küzdenek. A környezet jobban vagy kevésbé lehet kidolgozva, de a cél mindenképp az a központi elem, ami előreviszi a játékot.

Ez a három jelenti az alaptípusokat, de kevés kaland van, amit tisztán be lehetne sorolni az egyikbe. Inkább keverékek a jellemzők, amiknek megint csak három változata létezik.
A felfedezés a szituációs és folyamat kalandok közt van. Ebben a karakterek szituációról szituációra haladnak előre. Az egyes helyszínekre a szituációs játékok szabadsága a jellemző, de mégis benne van a kalandban a folyamat, mert a kaland egésze a helyszínek meghatározott sorozatából áll.
A küldetés a folyamat és cél alapú játék keveréke. A küldetésnél egy jól meghatározott célért küzd a csapat, de ennek az elérése egy meghatározott úton lehetséges.
Végül a homokozó kaland a cél és szituációs játék keveréke. Itt meg van határozva egy cél, amit el kell érni, de nincs meghatározott út, a karakterek a lefektetett helyzetben tetszésük szerint kezdhetnek a feladat megoldásának.

kaland típusok

Ezzel végül hat modellt kapunk, amik ha nem is fednek le minden elképzelhető kalandot, de a normál kalandok döntő többségét igen.

Nekem nagyon tetszett ez a gyorsan összedobott rendszer. Ez nem jelenti, hogy minden szempontból kielégítőnek tartanám, de mindenképpen hasznos eszköz, és nagyon elgondolkoztató.

Címkék: elmélet kaland

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr82627147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása