sylvanian rpg.jpg

Címkék

Mi nem tetszik az Apocalypse Worldben

2014.07.17. 12:24 | Guild | Szólj hozzá!

Az Apocalypse World egy remek játék (értsd: nekem nagyon bejött), ami úttörőnek bizonyult több területen (értsd: elindította a *World játékok sorát, nem is beszélve a kevésbé nyilvánvaló nyúlásokról), de természetesen ez sem mentes a gyengségekről (értsd: van ami nem tetszett benne).

Az egyik ami kevésnek bizonyult, az a karakterek hátterének és kapcsolatainak kezelése. Nagyon elegáns megoldás, hogy a karakterlapon csak be kell ikszelni pár korábbi történést, ami más karakterekhez köti az adott karaktert, de ez nem alapozza meg igazán a csapat belső kapcsolatrendszerét. Márpedig ezt ebben a játékban nagyon fontosnka gondolom.

Talán az lehetett Vincent koncenpcója, hogy a meghatározott múltbeli eseményekből kiindulva majd kibontakoznak a kapcsolatok, kialakul mi is volt a karakterek helyzete, viszonya, története a játék kezdete előtt. De ez szerintem nem jön össze igazán jól. Ha elindul a játék, akkor a napi problémák, az épp aktuális túlélés fogja lekötni a játékosokat, és nem fog kialakulni egy jól meghatározott előtörténet.

A megoldás az lehet, hogy az első játékalkalom során, ami amúgy is a karakteralkotás meghosszabbításának tekinthető, jobban járja körül a csapat a múltat. Fektesse le a fő vonalakat, határozzák meg kinek mi a szerepe, és ki milyen viszonyban volt és van a többiekkel. A karakterlapra írtak mellé ki lehet még találni pár eseményt a karakterek közös múltjából. Sőt, szerintem ez a terület az, ahol leginkább figyelmen kívül lehet hagyni a karakterlapra írtakat, és saját ötletekkel előállni a kapcsolatokra.

A másik része a játéknak, ami nekem nem jött be igazán, az a szex lépések rendszere volt. Talán a prűd amerikában másképp viszonyulnak a szexhez, de nekem nem világos, miért kell ennyire központi szerepe legyen a játékban. Talán azért is jött ki nálam ennyire élesen a kérdés, mert volt egy bordélyház tulajdonos karakter. Ha ő eltölt egy kellemes estét egy (vagy akár több) alkalmazottjával, akkor arra van lépés, de ha valaki szerelmet vall, amit nem követ szex, akkor meg nincs?

Persze, nem nehéz figyelmen kívül hagyni a szex lépéseket. Nekem alpvetően egy olyan betoldásnak tűnik, ami inkább marketing célokat szolgál. Az is igaz, hogy a lépéseket csak jelentőségteljes helyzetekben kell alkalmazni, tehát egy prostituáltként dolgozó karakternek valószínűleg nem kell lépést tennie minden kuncsaftnál.

Én azt a megoldást alkalmaztam a játékban, hogy csak az a szex számít, amiben jelentős érzelmek játszanak szerepet. Ez lehet szerelem, de lehet akár az is, amikor valaki valamilyen előnyért hajlandó lefeküdni egy másik karakterrel.

Mint látszik nem alapvető problémám van a játékkal, inkább csak a részleteket látom javíthatónak. Pontosabban átszabhatónak a saját ízlésemre.

Címkék: szabály gyakorlat

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr1006515683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.