sylvanian rpg.jpg

Címkék

Szerepjáték tervezők: Vincent Baker

2014.04.04. 13:52 | Guild | Szólj hozzá!

Vincent Baker indie szerepjáték közösség fenegyereke. A Forge internetes szerepjátékos közösségből indult, ő volt egy ideig az oldal adminisztrátora. Az alapvető szerepjáték szemlélete innen eredeztethető, de mindig őnálló utakon jár, mindig új elgondolásokat próbál ki.

Első játéka a Kill Puppies for Satan volt, ami saját bevallása szerint csak egy beintés akart lenni a WoD játékok és az Ars Magica felé. Tehát végül is egy kissé morbid poén, de állítólag játékként is működik.

2004-ben jelent meg a második játéka a Dogs in the Vineyard. Ez szinte azonnal kultikus státuszt vívott ki magának az indie szerepjátékok körében. A játékosok egy vadnyugati környezetben fiatal nyomozó-rendfenntartókat alakítanak, akik egy mormonhoz hasonló egyház szolgálatában járják a városokat, bűnösök és démoni befolyások után kutatva (Vincent mormon családban nőtt fel, innen a kötődés). Mivel a karakterek vallási rendőrök, bírók és ítéletvégrehajtók egy személyben, elég sok morális dilemmával szembesülnek. Gyakran a csapaton belül alakulnak ki konfliktusok az egyes esetek megítélése körül.

Vincent Baker az ilyen feszültségekkel terhelt emberi kapcsolatokra szereti építeni játékait. A következő 2007-es Poison'd egy kalózhajón játszódik, ahol a kapitányt megmérgezték. Egyszerű helyzet brutális következményekkel. Tulajdonképpen egy internetes kihívásnak tett ezzel a játékkal eleget, amiben egy főzésről szóló játék kidolgozását vállalta.

A 2008-ban megjelent In A Wicked Age-en már a Dogs megjelenése után elkezdett dolgozni, de az előző játék sikere, és az emiatt felfokozott várakozás miatt nem tudta befejezni. Ez egy kard és varázslat környezetben játszódó játék, ahol véletlenszerűen kiválasztott jóslatok határozzák meg a környzetet és a karakterek választási lehetőségeit. Meglehetősen vegyes kritikákat kapott, és Vincent is elismerte, hogy egy szűk rétegnek készült, és nem való az ezen kívüli játékosoknak.

Máig legnagyobb hatású játéka a 2010-es Apocalypse World. Ebben egy világégés után a túlélésért küzdő csapatot alakítanak a játékosok. A rendszer számos újdonságot tartalmaz, például újra népszerűvé tette a karakter kasztokat a játékfüzetekkel, a lépésekkel (moves) más megközelítést használ a szabályokra, vagy a sikerességnél behozza a "sikerült de valamilyen áron" lehetőséget. A játékról írott cikkem itt olvasható.

Az Apocalypse World nem is önmagában lett nagyon sikeres, hanem a számtalan átalakításon (hackelésen) keresztül, amivel más ...World játékokat hoztak létre. Ezek közül talán a legismertebb a D&D szerű Dungeon World.

Az Apocalypse World sikere óta új komoly játékot nem adott ki, inkább kisebb, rövidebb játékokon dolgozott. A Murderous Ghosts egy kétszemélyes kísértet szerepjáték, amiben a lapozgatós könyvek rendszerét használja fel. A The Sundered Land öt darab egy oldalas mini játékot tartalmazó gyűjtemény. Jelenleg az Apocalypse World középkori változatán dolgozik. 

Játékait saját kis kiadója a Lumpley Games adja ki. Természetesen a szerepjáték írást és kiadást csak másodállásban csinálja. Házas, felesége Meguey Baker szintén szerepjáték tervező. Három gyermekük van.

Végül pár videó a Helsinkiben rendezett Ropecon találkozóról ahol Vincent volt a díszvendég:

The Man, Career, and Games

How to design a roleplaying game that doesn't suck

Guest of Honor interview

Címkék: tervezők

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr365878007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása