sylvanian rpg.jpg

Címkék

Lego & RPG

2011.08.08. 22:23 | Guild | 5 komment

Réges rég, még a szerepjátékos életem előtt, nagy Lego rajongó voltam. A Space vonallal kezdtem, de mikor megjelentek az első Castle készletek, azokért nyaggadtam a szüleimet. Aztán elpakoltam a Legoimat egy nagy kartondobozokba és sok évig nem szedtem elő. De egyszer ajándékba kaptam egy készletet, és azóta gyűjteni kezdtem a Castle témát. No nem lettem komoly gyüjtő, csak megvolt mit kérjek ajándékba karácsonra / szülinapra.

Mikor Savage Worlds játékba kezdtünk felmerült, hogy milyen figurákat használjunk. Ekkor jött az ötlet, hogy a Lego gyűjteményemet lehet erre felhastnálni. A többieknek talán kicsit furcsa volt elsőre, hogy Legozunk, de nagyon jól bevált.

Számos előnye van a Lego használatnak. A legfontosabb természetesen a variálhatóság. A terepet könnyen be lehet rendezni. Ki lehet építeni, egy szépen kialakított környezetet , megfelelő apró kiegészítőkkel, de ha nincs idő vagy kedv erre, akkor pár kockával nagyon gyorsan fel lehet vázolni a falakat és fontosabb tereptárgyakat.

Szintén nagyon jó a minifigurák alakíthatósága. A megfelelő fegyvert és páncél lehet ráadni a figurára, és egyéni jellegzeteségekkel lehet érdekesebbé tenni a játékos karaktereket.

A játék során egy nagy alaplapot használva pöckökre lehet állítani a szereplőket, ami stabilitást ad a játéknak. A mozgás és távolságok kezelésére több lehetőség van. Én először 4x4 pöcöknyi négyzethálót rajzoltam filcel az alapra, ami nagyon könnyen kezelhetővé tette a dolgot. Egy hurkapálcát is bevonalaztam a távolságok gyors mérésére. Aztán kipróbáltuk azt is, hogy milyen ha nincsenek négyzetek berajzolva, csak a pálcával mérjük a távokat, és a pöckökön számoljuk milyen távolságból lehet támadni közleharcban. Ez sokkal nehézkesebbé tette a játékot, vagyis megéri az alapon jelölni ki hova állhat.

Igazi hátrányát nem látom a Lego használatnak. Talán egy gondolattal hosszabb felvázolni egy terepet Lego kockákkal mint tollal papíron, de ezt bőven kárpótolja a 3D megjelenés. Lehet, hogy sokan gyerekesnek gondolják a Legot, és ezért nem használják, de érdemes körülnézni, mert nagyon komoly az AFOL (Adult Fan of LEGO) közösség a világban. Az igazi problémát az jelenti, hogy a játékosok hajlamosak a Legoval elkezdeni játszani, ahelyett, hogy a szerepjátékra figyelnének.

Egy hír a végére
Most hoz ki a Lego egy új játékot a Heroica címen. Ez ugyan mikrofigurákat használ és nem minifigurákat, és inkább társasjáték mint szerepjáték, de aki szereti a Legot, és egy gyors dungeon hackre vágyik, annak kötelező vétel.

Címkék: hír gyakorlat

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr503135362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HavasiG 2011.08.09. 23:52:24

Nem lenne rossz, ha a képek legalább kattintásra megnőnének, mert így nagyítóval kell a monitort böngészni, ami amellett, hogy nehézkes még szánalmasan is néz ki az esetleges külső szemlélők - pl. feleség - szemszögéből. ;)

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2011.08.10. 08:12:44

A nagyobb kép tényleg jó lenne én is írni akartam.

Az ötlet jó, habár ha jól emlékszem nekem a város sorozatból vannak elemek a kartondobozban a pincében. :)
mondjuk a hátránya az h magamat és társaságot ismerve ez is olyan lenen h én költenék rá a többiek meg élveznék :/

Guild 2011.08.10. 10:19:06

Belinkeltem a nagyobb képeket, de ezek régen mobillal készült elég gyenge minőségű fotók, úgyhogy sokra ne számítsatok.

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2011.08.10. 16:08:59

Az ogre jópofa nem is tudtam h van már ilyen is. Sárkány még rémlett, látszik kiöregedtem. Nade az egész csapat kopasz? :D

HavasiG 2011.08.10. 21:42:24

Jók a képek, köszönjük!

Most sajnálom csak igazán, hogy a céges D&D3.5 és Kard és Mágia partikon nem készültek képek. Igaz, ott nem volt 3D, csak laminált négyzetrács, táblaíró filc meg D&D minies. De valahogy a játék hevében senkinek sem jutott eszébe sosem átballagni az IT raktárba egy nyamvadt digitális fényképezőért. Telefont meg nem vettünk elő, mert még a végén meglátunk valami munkára buzdító sms-t, azt meg nem kockáztatta senki. :)
süti beállítások módosítása