sylvanian rpg.jpg

Címkék

Nem történt semmi

2011.03.03. 13:10 | Guild | 1 komment

A szerepjáték alkalmak után többször találkoztam már azzal a kritikával, hogy nem sok minden történt a kalandban, nem haladtunk túl sokat előre a történetben, nem volt elég pörgős a játék. A kritika általában jogos, de most nem arról akarok írni, hogy miképp lehet ezen javítani. Vannak erre technikák, kell egy kis tapasztalat, és egy megfelelő rendszer sem árt, de most arról akarok inkább írni, hogy vajon baj-e ha nem pörgős egy kaland. Pontosabban (lelőve a poént) sok esetben miért nem baj, ha nem történik túl sok minden egy alkalommal.

Ha szerepjáték közben nem pörögnek az események, az nem jelenti, hogy a játékosok bambán néznek maguk elé. Ilyen esetekben vagy játszanak valahogyan, vagy nem játszanak. A nem játék általában filmekről, régi kalandokról, vagy egyéb témákról beszélgetést jelent. De miért lenne ez baj? Szerepjáték közben filmekről beszélgetni semmivel sem rosszabb, mint borozás közben filmekről beszélgetni. Ha a barátokkal lehetsz, és jókat dumáltok, az önmagában is kíváló időtöltés.

Ha nem játékon kívüli dumálással megy el az idő, akkor a játékban történnek olyan események, amik nem sorolhatók a "pörgés" kategóriába. Ide leginkább a különböző karakterek közti beszélgetések, a tervezések, a karakter személyiségének megnyilvánulásai, a kaland céljától független cselekvések, és hasonlók tartoznak. Vagyis pont azok a dolgok, amik a szerepjátékot megkülönböztetik a társas- és harci játékoktól. Az ilyen mindennapi, a kaland szempontjából lényegtelen eseményeknél lehet leginkább kijátszani a karakter jellemét, személyiségének egyediségét.

Mindezzel együtt az sem baj, ha valaki pörgősebb játékra vágyik. Jobban szeretne kalandozni mint filmekről csevegni, és nem találja élvezetesnek, ha fél órát kell beszélgetni a toroni politikai helyzetről. Arra szerettem volna csak felhívni a figyelmet, hogy nem feltétlenül kell erőltetni az események pörgetését, nagyon is élvezetes lehet a játék akkor is, ha nem történik közben semmi lényeges. Tulajdonképpen a csapatnak kell megtalálni azt a stílust, ami többé kevésbé mindenkinek megfelel.

Címkék: gyakorlat

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr302705874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.07. 01:12:52

Sokszor történik, hogy elkalandozunk, de jó dolog néha humorral oldani a feszültséget. Ha meg nincs IRL téma az azt jelenti, hogy jó a történet és mindenki odafigyel. Csak nehogy mélyen éjszakába nyúló legyen a parti. :)