sylvanian rpg.jpg

Címkék

Top 10 szerepjáték

2015.03.03. 10:39 | Guild | Szólj hozzá!

25 éve 1990. májusában kezdtem szerepjátszani, és azóta (néhány hónapos szüneteket leszámítva) folyamatosan szerepjátszom. 25 év alatt elég sok játékkal játszottam. Nem annyival, mint szerettem volna, de elég sokkal. Ezért gondoltam, hogy ennyi idő után képes leszek arra, hogy egy tízes listát összehozzak kedvenc játékaimból.

Az elkövetkező hetekben, a listán felfelé haladva, röviden bemutatom a tíz legkedvesebb szerepjátékomat. Nem a tíz legjobb szerepjátékot amivel játszottam, hanem azt a tízet, ami számomra a legtöbbet jelentette, ami életem során a legfontosabb volt. Tehát egy roppant szubjektív lista lesz, amin bőven lesznek olyan játékok, amit mai szemmel nem tartok olyan jól megtervezettnek, de számomra mégis fontosak.

Minden játékról írok egy nagyon rövid ismertetőt, és hozzáteszem személyes élményeimet. Abból, hogy nekem miért fontos az adott játék, ti is megtudhattok valamit róla, talán többet is, mint egy szimpla ismertetőből.

A lista összeállítása nem volt könnyű, elsősorban azért, mert a 25 évhez képest nem is olyan nagy a játékok száma. A társasjátékoknál könnyebb a helyzet, mert hatalmas a választék, és egy játék általában pár óra alatt kipróbálható. Tom Vaselnek (http://www.dicetower.com/) van miből szemezgetnie a havonta nyomott top10 listáihoz, még az évente összehozott top100-hoz is. Egy szerepjátékkal viszont néha évekig elvagyunk, ezért nem olyan széles az ismert játékok köre.

A játékok rangsorolását nem kell nagyon komolyan venni. Természetesen az első hely egyértelműen fontosabb számomra mint a tizedik, de pár hely ide vagy oda nem számít túl sokat. Lehet, hogy egy hónap múlva teljesen más sorrendet csinálnék.

Vannak olyan játékok, amik nem kerültek fel a listára, de szót érdemelnek. Először is meg kell említenem a rövid egy-két alkalmas indie játékok körét, amik közül azért nem került be egy sem, mert a rövid játékidő azzal is jár, hogy nem alakul ki mélyebb kötődés a játékkal. Ez nem azt jelenti, hogy ezek nem fontosak számomra, csak épp nem férnek be egy ilyen szubjektív listára. Talán a Fiasco a legfontosabb játék ezek közül, de több más játékot is említhetnék, amit pár alkalom erejéig kipróbáltam, és élveztem.

A listáról lecsúszott játékok közül említésre méltó még a Star Wars d6 rendszerű változata, amivel sokat játszottunk. Ez elsősorban a környezet miatt volt emlékezetes. Pesze az az igazi teljesítmény, ha egy játék a saját eredeti környezetével lesz sikeres, de a licenszelt szerepjátékok jelentőségét sem lehet eléggé hangsúlyozni. Valahol nagyon nagy élmény, mikor egy kedvelt film vagy sorozat világában kezdünk el játszani, amire a Star Wars játékok jelentik a legjobb példát.

A Pendragon szintén lecsúszott, ami elsősorban annak tudható be, hogy amikor meséltem, nem teljesen tudtam megérteni a játék koncenpcióját, és a játékosoknak sem tudtam ezt átadni. Akkor még nagyon erősen hatott rám a D&D szellemisége, és nem tudtam ettől eléggé elvonatkoztatni. Így utólag visszatekintve egy remek játékról van szó, de a saját hibámból ezt akkor nem tudtam kellően értékelni.

Szintén nem került fel a listára a MAGUS, amivel nem játszottam túl sokat. Szeretném hangsúlyozni, hogy nem vagyok rossz véleménnyel a játékról, nem nézem le, de tényleg nem ismerem eléggé, és ezért nem is alakulhatott ki különösebb kötődés vele kapcsolatban.

Ennyit a bevezetésről, a jövő héttől pedig indítom a listát.

 

Címkék: Top10

A bejegyzés trackback címe:

https://grpg.blog.hu/api/trackback/id/tr427236647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása